Silverwood

Direktlänk till inlägg 30 mars 2013

Flammande kärlek - Del 2

Av Scarlett - 30 mars 2013 10:00

- Upp och hoppa!

Jag öppnar ögonen och stönar. Jag har inte alls lust att lämna den varma sängen, och jag tar längst tid av alla att sätta på mig kläder och borsta håret. Men så minns jag. Jag ska rida ut med Josh idag. Men först på eftermiddagen, så det lika bra att fixa i ordning sig och äta frukost.

- Godmorgon, Scarlett, säger min kompis Ebba. Sovit gott?

- Japp, sängen är underbar konstaterar jag. Jag önskar det var sovmorgon när man höll på med hästar.

- Jag med, instämde Ebba. Men det är det inte.


- Idag ska vi rida bort till ridhuset och hoppa, sen kommer hästarna stå på Vingården hela dagen till eftermiddagen då vi ska rida dressyr, säger May. Sätt igång!

Jag borstar och fixar Supernova, sadlar och tränsar och sen rider vi iväg. Tydligen ska Josh också med, så vi placerar oss längst bak bredvid varandra och pratar. Vi pratar om sånt där vanligt. Hemsidor, vänner, filmer, böcker, hästar, familj och om oss själva.

- Jag har bott på Jorvik hela livet, men flyttade till Moorland för ungefär ett år sen, berättar Josh. Jag trivs här.

- Ja, det är så fint och alla är så snälla. Och sängarna är skönare än hemma.

Josh skrattar.

- Men, var bor du egentligen? Frågar jag av ren nyfikenhet. Vi har börjat känna varandra redan.

- Jag bor med mamma i Fort Pinta, fast jag sover ofta här. Min kusin James driver stall Pinta, som du säkert vet.

- Japp, jag har träffat honom säger jag och fnissar. En riktig snåljåp.

Vi travar en bit och snart galopperar vi längs vägen. Härligt.

Jag märkte att Josh tittade på mig med någonting särskilt i blicken, någonting  jag inte sett hos en kille förut.

En snabb tanke for genom mitt huvud. Var han kär i mig? Nej Scarlett, vad tänker du på? Inte är han kär i dig.

Men mitt inre är bombsäkert. Han är kär i mig. Men jag litar inte på det. Jag skakar av mig alla tankar och fokuserar på Novas galopperande hovar mot marken.

Det tar en och en halv timme att rida dit med May i spetsen.

När vi travar på vägen uppför mot Vingården kommer jag att tänka på att Baronessan bor här. Jag kanske får hälsa på henne.

 


Mycket riktigt, vi får lämna hästarna och sen säga hej till baronessan innan vi ska hoppa.

- Hej Scarlett, säger baronessan.

- Hej, säger jag utan att riktigt veta vad jag ska säga.

- Välkommen till Vingården, säger hon vänligt.

- Tack, säger jag och ler. Sen går jag.

  

Jag älskar att hoppa. Känslan av att flyga, trots att den bara varar någon sekund. Men den är underbar.

Supernova älskar också att hoppa. Jag kan ju inte veta, men jag tror att hon också får känslan av att flyga.

Ebba hoppar bra med sin häst Zerow, en islandshästvalack.

- Bra vägar, Ebba! Ropar May. Kom ihåg att ta fram händerna under hoppet.

Sen blir det vår tur och jag gör allt så nogrannt jag kan.

- Superfint, Scarlett, säger May när jag rider förbi. Tävlar ni?

- Vi gjorde, innan vi satsade på dressyr och terräng.

- Hon är verkligen jättefin, din häst.

Jag hade upplevt flygkänslan extra mycket över det högsta hindret.

"Jag flyger", hade jag tänkt. Jag tror Supernova också tänkte så, för hon seglade över och tog ett glädjeskutt efter hindret.

 


Vi hoppade några varv till, sen joggade vi av dom och skrittade tillbaka till Vingården. V fick lunch och hästarna vatten, sen så var det dressyr. Vi skulle ha Pauline, tjejen som höll i tävlingarna på Vingården i dressyr idag. Hon hade vunnit SM i dressyr, hade May sagt.

Vi skrittade ner och vi fick berätta om oss på väg ner.

När vi var nere travade vi på volter, fyrkantsspåret och olika ridvägar. Vi gjorde skänkelvikningar och framdelsvändningar, tempoväxlingar och tränade på att sitta djupt i sadeln. Det var ganska kul faktiskt.

Efteråt sa Pauline:

- Du är verkligen lätt i handen, det gör att Supernova inser att det är roligt och kul att jobba. Bra kämpat!

Jag strålar av berömmet och rider faktiskt passage en kortsida, så bra går det idag.

 

Efteråt ser Josh faktiskt ut som om han är stolt över mig. Jag ler för mig själv. Jag gillar honom.

Jag och Josh stannar ett tag på Vingården, vi tänkte rida ut på Everwindfälten sen. Det blir vår dagliga .. Inte date, utan ridtur. Fast jag hade helst sagt date.


Lite senare skrittar vi ut en sväng. Pauline hade sagt att vi kunde rida Klipphärad-banan, en stor och skogig klippa med vägar. Starten är vi Vingården och målet också. Så det blev bra.

Vi travar uppför en brant backe och hoppar en liten stock. Vi rider över en bro och jag skrattar högt. Det är så härligt!

Men när jag vänder mig om för att fråga Josh om en galopp uppför backen, är det tomt.

- Josh? Ropar jag ängsligt. Jag är lite orolig. Man kan inte bara försvinna.

- Josh, ropar jag ännu högre.

Jag blir rädd på riktigt, han har bara varit borta i några sekunder man tankarna snurrar i huvudet. Föll han av? Halkade hästen? Kidnappade någon honom? Vad som än hände, är det inte något jag tycker om.

Plötsligt ser jag honom - skrittandes uppför backen bakom oss. Jag suckar av lättnad.  Han hade bara hamnat på efterkälken.

- Förlåt, men Sprayline halkade och jag satt av och kollade benen bara. Han är okej.

- Jag blev faktiskt orolig, sa jag och svalde.

- Förlåt mig. Kom, galopp?

- Precis vad jag skulle fråga, säger jag och skrattar. Försten hem!


Fortsättning kommer snart!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Scarlett - 4 mars 2016 21:18


När Dinodalen öppnade och fjordingarna kom köpte jag en fjording, precis som resten av sso's befolkning. Det var väl mer än ett år sedan... Men jag har glömt att berätta det! Så nu får ni en presentation av Obsidianpearl!   Han har inte direkt n...

Av Scarlett - 3 mars 2016 23:09

Tjoho nu har jag fixat en ny design! Jag tycker den blev bra, jag gjorde inte så mycket. Och jag hittade som tur var en gammal bakgrundsbild från Lucy Westlake i biblioteket som inte går att hitta på internet längre! Jag ändrade färgen dock.  Men b...

Av Scarlett - 3 mars 2016 11:06

Ännu en nykläcking!! Jag tyckte han var så fin, så jag gjorde ett litet impulsköp. Fast jag tänkte igenom det i typ 5 sek, så tekniskt sett var det planerat. Men hur som helst, får jag presentera Skychaser "Charlie"!        Han är en flugskimme...

Av Scarlett - 3 mars 2016 10:58

Ja, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte honom, men jag har ju som sagt inte bloggat på typ ett år hehe. Så nu får ni träffa Sunflower!     Han är såå fin!!!! yas Han kallas i alla fall för Sune, tyckte det var gulligt ^^ Hans info komm...

Av Scarlett - 24 februari 2016 08:57


Jag har inte bloggat på väldigt länge... Jag säger att jag ska börja men det händer liksom aldrig... Och desto äldre jag blir desto svårare blir det att hinna med skola, sso, blogg mina hundar, ridning, volleyboll och ett liv. Så jag lovar inget, men...

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Skapa flashcards