Silverwood

Alla inlägg under maj 2013

Av Scarlett - 29 maj 2013 14:40

Det är fortfarande uppdatering, alltså kmr man inte in D: Men uppdateringen verkar bra! JAG ÄLSKAR CHAMP NÄMLIGEN. Dock känns det som om det är championat hela tiden. Överallt. Jaja. De är lite konstiga i SSO-teamet. 

Men ändå, jag vill in nu XO




 




Det är ju även nya uppdrag hos Björn & Agneta, också nya kläder där. Najs! Hoppas de är lite snyggare. 




 


Av Scarlett - 26 maj 2013 18:46

Har just skaffat SSL episod 1 och 2. Dock har jag bara spelat episod 1, helt klar faktiskt :D Ska nog sakta av lite haha, tvåan kan ju inte ta sluta lika fort D: 

Min kommentar om SSL 1: Ett kul dock lite läskigt spel och svårt att fatta hur man får tag på menyknapparna. Jobbigt att styra men ändå värt pengarna!!


Man känner igen sig på många sätt i SSL 1. Det liknar SSO enormt på vissa saker! Mr.Sands, Sabine, Lisa, Linda, Anne, Alex, Herman, Josh m.m Även rullbandet hos Steve finns i SSL1.



Aja, ses!

Länkar till SSL spelen nedladdning.

Här hittar du så att du kan välja en av episoderna.



Gah, nu blev jag kissnödig....



 


Av Scarlett - 26 maj 2013 11:23

Funderar på att flytta någon annanstans över sommaren. Moorland börjar bli tröttsamt. Men det blir bara över sommaren.

  

Steves gård - Praktisk mittcentral för allt, nära Moorland, SGB, VG m.m Dock ett trist sommarställe.

Fort Pinta - Ett härligt sommarställe må jag säga, dock för avskuret tycker jag.

Vingården - Mycket angeläget ställe, nära till allt. Ett valbart alternativ.

GÅD - Ett trevligt sommarställe, dock ligger det i ena ändan och därifrån kan man inte transportera sig mer än till Jasper... Ganska opraktiskt.

Figrove - I sommar kommer mycket terräng hoppas, så ett bra boställe. Dock blir det lite myggigt.

Valedale - Ett superhärligt område med somriga blommor överallt. Lite få lopp, men nära till Elizabeth. Valbart helt klart.


Så, det står mellan VG och VD. Vad sägs om att jag olar?

VG vs VD



Det blev VALEDALE! Tjoho! Vi ska troligen flytta till VD alltså.

Vad tycker ni? Är det dumt att bo i Valedale?



 


Av Scarlett - 26 maj 2013 10:06

Förlåt men jag har inte haft lust på ett tag att skriva på novellen än, men nu drar den igång! En nytt spännande äventyr. Läs om introt här.


Så, nu börjar den! Längre och mystiskare än Flammande kärlek.


So let's go! :D

                                                  
                                                  
                       


- Vanessa, har du packat allt nu? Ropar mamma.

- Strax, tjuter jag.

Jag är nämligen glad, väldigt glad. För snart ska jag åka till Firgrove och praoa i två hela veckor. Jag ska bo i Firgrovebyn och jobba hos Minka.

Jag stoppade ner Brum, min nallebjörn som hängt med länge, och gick ner. Mamma väntade i hallen.

-  Vet du om Thomas kommer åka med Firestorm snart?

-  Jag tror det är bäst om du frågar honom själv, svarade mamma. Jag går ut till bilen så länge!

Jag gick med snabba steg mot stallplanen, där Thomas stod.

- Men hej Vanessa! Utbrast han glatt när han såg mig.

- Thomas, vilken tid kommer du köra Firestorm till Firgrove?

- Åh, det blir nog imorgon förmiddag. Jag ska göra lite pappersarbete nu.

- Okej, sa jag och gick mot vår bil.


***framme i Firgrove, jag ska hälsa på Minka.***


Jag gick mot tjejen med långt, nötbrunt hår och havsblå ögon. Det är Minka, tänkte jag.

Hon såg mig komma.

- Hej! sa hon och log ett vänlig om än lite kaxigt leende. Är det du som är Vanessa?

- Ja, svarade jag. Jag ska praoa här i två veckor.

- Kul! Vi sätter igång på direkten, tycker jag.

Hon räckte fram en mapp. Det stod "regler på terrängbanan" på den.

- Eftersom du verkar vara utan häst för tillfället, kan vi börja med grunden när det gäller hinder, tid, poäng och allt sånt, sa hon.

 

Hon förklarade i minst en halvtimme om allt som går att förklara. I alla fall kändes det så. När hon äntligen var klar suckade jag inombords. Visst var det intressant och nödvändigt att veta, men jag kan egentligen inte sitta stilla i en timme.

Vi bestämde oss för att sluta tidigt, så jag gick tillbaka till byn och letade reda på mitt hus.

Det var en stuga som jag delade med en annan tjej, som hette Frida.


På kvällen låg jag och funderade på nästa dag. Det skulle bli kul att få prova banorna. Dt var det sista jag tänkte innan jag somnade.





 

Av Scarlett - 25 maj 2013 22:36

Lol för det första är min arm trasig, för det andra är flera tjejer helt vrickade med sina huvuden.. HAHA.


 





LOL LOL LOL LOL LOL LOL

 

Av Scarlett - 25 maj 2013 20:51

Jag kommer inte vinna fler championat om jag inte fixar snabbare grejor D:

Det råkar vara så att jag ALLTID hamnar med Anna W, jag menar verkligen ALLTID. 100/100 ggr. Jag lovar att den dag hon inte är i samma grupp då säger jag till.


Från Anna Waterdawn till något kul (Anna det var ingen förolämpning att du inte är kul).


Det behövs för jag vet att det kommer fortsätta gå så här dåligt. Jag måste ha en chans att slå Anna och Elizabeth i champen.


 

Till de som inte kan SlarvOliviska så står det:

--------------------------------------------------------------------

Detta måste köpas ! tävlingskläder

Lilarutiga byxor   Långbron

Glada ridhandskar   Långbron

Jorviks populära ridstövel   Marleys

------------------------------------------------------

Så, måste bara ha ett snyggt och snabbt schabrak nu. Tips? Vet att baronessans filt finns, men den är så ful o tråkig. Den där stora blåa då, var finns den egentligen??

EDIT: Jo scar det är så att den finns i det omtalade morrland.




 

Av Scarlett - 25 maj 2013 20:41

Jag är rädd att personliga rekordgränsen är slagen. Jag har slagit hundramiljontals rekord idag  faktiskt. Lyckades komma med på 2-3 topplsitor för en gångs skull :D

 

Såå, jag satte nytt personligt bästa på Vingårdsloppet, Första hoppbanan, Splitternya banan i fg, den svåra skogsbanan,  Valedales fälttävlanstävling, Hollow woods-loppet, galoppbanan, väderkvarnstävlingen och båda Gyllenbladets tävlingsbanor, alltså båda hållen. HAHA. TIO BÄSTA IDAG. HAHAHA. YOLO. . . . . . . . . . . . . . . . . 


Visste ni förresten att Lucy Westlake brukar kallas för Snus? c:


 

Av Scarlett - 25 maj 2013 20:01

Idag har en übersnabb sadel införskaffats.

 


MEN den är läskig att rida i. Anledning: Det är inte normalt för mina ögon att se en sån här farlig sadel. :( .


Jag tror de flesta vet varför jag skaffade denna sadel.

Men för er som har en lite nöt till skalle (förlåt förlåt förlåt) och inte fattar varför den är köpt, så ska jag berätta :3

För det första är den både snabb och billig, dealdeal

Och för det andra så är den en utav de snabbaste sadlarna och mkt vanlig i championaten ;D





 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Skapa flashcards