Silverwood

Alla inlägg under maj 2013

Av Scarlett - 25 maj 2013 19:50

Håll ut, ska göra ett par inlägg om kläder och utrstning nu!



 

Av Scarlett - 25 maj 2013 19:26

Idag har jag ägnat mycket tid åt min älskade Nova. Känner att jag har lite dåligt samvete för hon har knappt blivit ompysslad alls sen Brownie kom. Så, idag har jag ägnat mer tid åt Novis än Frostbelle.

Vi red ungefär denna långritts-rutt runt i princip hela Jorvik (som vi har tillgång till) :

 


Såhär såg vår långritt ut: Vi red i lugnt tempo på Jarls väg över bron till Firgrove och Silversongstigen. Vi tog en mysig omväg vid Eldstigen och sen till Minka där vi gjorde hennes skogsbanor. Sen stannade vi i Firgrovebyn och jag skötte Novis och gjorde stallsysslorna. Dessutom köpte jag ett grillset. Sen fortsatte vi på Firgroves bergspassväg och vid Bergspasset, sen mot bergsklättrarstugan. Vi red upp i bergen, med andra ord blev det en liten bergsklättring. Sen lyckades jag ta mig ner (fråga inte varför) vid championatplatsen, så det var bara att rida på bergspassvägen igen, mot Valedalesjön. Där gjorde jag Pole bending apocalypse och deras fälttävlan-bana. Vid en strand vid sjön där fanns en grillplats. Jag gjorde upp eld och grillade ett par korvar till mig. Sen red vi längs Sjövägen, ner till Valedalebyn. Där gjordes stallsysslorna innan jag fortsatte mot Hollow woods, och gjorde Hollow woods-loppet. Vi hoppade lite stockar i skogen, sen kom vi upp vid Wills kvarn. Vi gjorde hans och Landons lop, även Landons dagliga "mera ull". Sen red vi in i Silvergladebyn och tog några blåa där. Sen en lugn men fartfylld galopp tilll Vingården. Där avslutade jag flera blåa och sen red jag mot GÅD, eftersom det var GC. :)

Det var en lång tur va? Men underbart var det! Tog kanske 2 timmar sisådär....




 

Av Scarlett - 25 maj 2013 09:54

Här är några av de låtar jag nördar just nu, jag bara älskar de!













 

Av Scarlett - 24 maj 2013 22:15

   Här tipsar jag om mina favoritsmink, frisyrer, kläder och även hästsaker i sommar! Lång lista blir det!


 




______________________________________________________________


 



________________________________________________________________




________________________________________________________________________


 




______________________________________________________________


Finns mer men orkar inte fixa fler saker nu :P





 

Av Scarlett - 24 maj 2013 16:06

I FGC kl 16 idag gick det ovanligt bra. Jag kom sjua! Bästa på länge. Ni vet efter de rullande stockarna vid höbalarna, precis innan mål, stannade en och sen stod en helt stilla typ innan mål. Så, en sjunde plats är inget att gråta för ^^

   



---

 





Av Scarlett - 23 maj 2013 11:48

Är det inbillning, eller är det en väg som är där? Dock är det området avstängt så man kommer iaf inte dit nu.

 








 

Av Scarlett - 23 maj 2013 11:13

Fråga INTE varför jag döpte de till Droubies...

 





 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards