Silverwood

Alla inlägg under juli 2013

Av Scarlett - 18 juli 2013 14:00

Dags för del två. I detta avsnitt går vi igenom lite grejer i de rutorna till höger. Det kan vara knepigt, men inte jättesvårt!


 



Nu till den mittersta rutan, där de olika lagrerna finns. Det blir alltid ett nytt lager när du anvädner text, och sen måste du själv fixa nytt lager om du ska måla eller annat efter text. 

 




Sen har vi oxå översta rutan. Här kan du zooma in, zooma ut och kolla var på bilden du vill se.

 




Det var allt för denna gång! See ya!

  



 


Av Scarlett - 18 juli 2013 13:27

   



Har ett tag kört med silvergladefilten som "snabbfilt", men eftersom det är lite knepigt att ha den till snabboutfit OCH silvergladeoutfit, så köpte jag nu denna fina filt för 7000 js. 

Jag tycker den är fin, tycker ni inte?


Och så har Erika tydligen köpt denna jacka som jag vet att hon väldigt gärna ville ha så jag klandraar henne inte. Ett stort plus är också att den är snabb! Snabbare än silvergladejackan. Där är samma sak, sgjacka hade jag både till snabboutfit och till sgoutfit. Lite krångligt att komma ihåg att hela tiden ha den med sig osv.. Så nu är det löst!

Den finns att köpa i Silvergladebyn i The Fashion Barn.

 




Så nu kan man väl säga att vår snabboutfit till champen är uppdaterad ;)


 


Av Scarlett - 18 juli 2013 13:08

YEEAAAS äntligen.

Efter lite slit och så är du också där, tjejen. Du är i lvl 15 ::DDDDD


 



Nu är alltså MINA planer (observera icke Ostens) att en dag är det Supern, nästa dag Frosty, och sista dagen Darky som får göra alla lopp och alla champ. Låter inte det rättvist? Eller?


 



Av Scarlett - 18 juli 2013 12:49

 

#outfit

Ryttare - Dressyr Deluxe-setet


Häst 

Träns - Marleys

Sadel - Uppdrag med Mr & Mrs Hill

Sadelfilt - Vet ej men den heter Vit ryttarfilt X)




 

Av Scarlett - 17 juli 2013 14:00

Har tänkt göra en liten "skola" där jag visar lite enkla saker man kan göra i Pixlr, det redigeringsprogram jag använder. 


Detta är del 1 av del 5!


Programmet är ett gratis program på nätet!

Vi börjar med att gå in på hemsidan, Pixlr.com. Därefter klickar ni på Pixlr Editor.

 



Sen så klickar du på Skapa en ny bild, eller på Öppna en bild från din dator, beroende på vad du vill göra. Vi ska börja med att skapa en ny bild, så klicka där.

 



Du väljer sen hur stor du vill ha din yta i pixlar, sen klickar du på OK.


Med penseln målar man, man kan välja mellan många det gäller bara att hitta knepet. Jag ska snart visa hur.

Om du klickar på A:et kan du skriva text, mer om det senare.

 



Så, vi ska kika närmare på hur man laddar upp andra penseltryck. Kika här:

 


Undrar du nåt om detta kommentera vad du undrar! ;)



Nu ska vi kolla lite hur man fixar med texten. Det är inte så svårt egentligen.

 

Det är det grundläggande angående text. Men det finns ett knep om du vill ha det ännu finare... ;) Kolla nedåt!


 



Nu ska du välja om du vill ha skugga, glans, "lysande effekt" eller annat.


 




Då kandu få din text nästan hur du vill! 


Hoppas du lärde dig nåt!

   



Av Scarlett - 16 juli 2013 17:00

Humhum, äre inte lite konstigt att dessa murar försvinner när man ride rnära och att man kan rida igenom de?? Det måste vara en bugg som de inte har märkt. Konstigt, jag märker den rätt tydligt.

     


Humhum



 

Av Scarlett - 16 juli 2013 13:00

Jam jag vet den är dålig. Men den är gjord påvärldens sämsta redigeringsprogram, Windows live movie maker. Jaja, den är inte hemsk iaf!




 

Av Scarlett - 15 juli 2013 15:30

Japp jag tänkte bara visa lite bilder på naglar o så. :D Mina naglar, alltså. Och det är inte lösnaglar!


       



Well. Sen har jag också faktiskt mer än 40 nagellack. Sant? Japp. 100% sant.

 




;3




 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Skapa flashcards