Silverwood

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Spökryttaren del 2

Av Scarlett - 15 september 2013 14:29

Förlååt att jag typ aldrig skriver på Spökryttaren men jag har jättesällan skrivlust och sen faller den bara i glömska! Ska försöka bli bättre på det nu.




När jag vaknade nästa morgon luktade det pannkakor i hela huset.
Först förstod jag inte var jag var någonstans. Men sen kom jag ihåg. Jag hade flyttat till Firgrove två veckor för att praoa hos en terrängutbildad tjej.


När jag hade ätit frukost och gjort i ordning mig gick jag ner mot banorna. Där väntade Minka.. Och Fire! Jag sprang sista biten till de och tog grimskaftet från Minka. Jag gav Fire en puss på mulen och sen berättade Minka att Thomas hade vart här ganska tidigt.

-Du kan gå upp och göra i ordning honom så ritar jag en banskiss så länge.


 



-Bra, kontakt på tygeln hela tiden! Glöm inte eftergiften under språnget, ropade Minka från kanten. Jag fick öva lite på några hinder i en gammal fårhage. Firestorm gillade det i alla fall, han spetsade öronen när han såg nästa hinder. Jag klappade honom på halsen och drev mot nästa hinder.

-Braaa! Tänk på att räta upp dig lite mer och inte slänga dig fram över halsen på honom bara, sa Minka. Du kan komma hit.

 

Sen berättade hon hur hindrena får vara uppbyggda på en bana och kraven för att kunna hoppa i en hage. Sen skrittade jag av och ledde upp Fire till stallet där en stallskötare tog honom. Jag och Minka bestämde oss för att gå en bana som jag skulle hoppa nästa dag.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Scarlett - 4 mars 2016 21:18


När Dinodalen öppnade och fjordingarna kom köpte jag en fjording, precis som resten av sso's befolkning. Det var väl mer än ett år sedan... Men jag har glömt att berätta det! Så nu får ni en presentation av Obsidianpearl!   Han har inte direkt n...

Av Scarlett - 3 mars 2016 23:09

Tjoho nu har jag fixat en ny design! Jag tycker den blev bra, jag gjorde inte så mycket. Och jag hittade som tur var en gammal bakgrundsbild från Lucy Westlake i biblioteket som inte går att hitta på internet längre! Jag ändrade färgen dock.  Men b...

Av Scarlett - 3 mars 2016 11:06

Ännu en nykläcking!! Jag tyckte han var så fin, så jag gjorde ett litet impulsköp. Fast jag tänkte igenom det i typ 5 sek, så tekniskt sett var det planerat. Men hur som helst, får jag presentera Skychaser "Charlie"!        Han är en flugskimme...

Av Scarlett - 3 mars 2016 10:58

Ja, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte honom, men jag har ju som sagt inte bloggat på typ ett år hehe. Så nu får ni träffa Sunflower!     Han är såå fin!!!! yas Han kallas i alla fall för Sune, tyckte det var gulligt ^^ Hans info komm...

Av Scarlett - 24 februari 2016 08:57


Jag har inte bloggat på väldigt länge... Jag säger att jag ska börja men det händer liksom aldrig... Och desto äldre jag blir desto svårare blir det att hinna med skola, sso, blogg mina hundar, ridning, volleyboll och ett liv. Så jag lovar inget, men...

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Skapa flashcards