Silverwood

Alla inlägg under november 2013

Av Scarlett - 30 november 2013 09:25

Vaknade runt 7, läste lite och satte på datorn. Gjorde juluppdragen hos Elizabeth, Mario o Rådsman. (Sparade ljusstöpning till eri :p)

I alla fall blir det ont om inlägg idag, ingen lust att fixa tidsinställda. Ska fota till min header, ochgöra några blåa i SB. Och i eftermiddag ska man till Horse show! :D Håll utkik efter en rödhåring c; 

Ska nån av er på horse show, matinén? Skulle faktiskt vara kul att träffa nån från SSO där.. Men vi får se, det är ju så himla stort.


På tal om ingenting, bara jag som blev väldigt glad av denna syn?

 

Jag gjorde detta rätt tidigt, så det lyser verkligen upp :)





 


Av Scarlett - 29 november 2013 20:07

Har en kompis här just nu, som sover över till imon och imorgon eftermiddag ska jag på Sthlm horse show! :D och på söndagen ska jag chilla och baka lussebullar m.m, men då kommer också vinterdesignen! Bara headern kvar, som jag redan fotat lite till. Och julkalendern drar igång också! ??

Ha en bra fredagkväll!

Av Scarlett - 28 november 2013 16:25

Igår blev jag beundrad med Södra Jorviks fiskeklubb, så jag alltså bara har G.E.D och Jarlaheim kvar. Men när jag då blev beundrad, fick jag fånga mördarsiken! Den var inte jättelätt, den bets om vi säger så. ^^ Om ni vill läsa om mördarsiken, klicka på skylten!


    



Nu ska jag fixa med header, design, julkalender och lite blåa samt några juluppdrag. Så bloggen blir död till ikväll/imon! :)




 

Av Scarlett - 28 november 2013 15:00

Eftersom jag aldrig tidigare gjort dessa uppdrag, så var de helt nya för mig! Jag gillar de absolut :D

   





 

Av Scarlett - 27 november 2013 16:26

Åh kunde inte hålla mig! För en komplett juloutfit behövdes ett gulligt djur med passande sadelväska, så drog mig till Fort pinta där de har det största sortimentet djur o väskor, och hittade en perfekt sadekväska. Sista på lagret också! :D 

 


Sen behövde nån flytta in där! Så gick in i affären, och ögonen föll direkt på den lilla vita kattungen med olikfärgade ögon, som stod vid burgallret med den där tamiiiiig-blicken. Den gick serri inte att motstå, så Flinga fick följa med hem! Sötnöt ♥

 





 


Av Scarlett - 27 november 2013 15:50

Hej allihopa!
Det är mycket som ska göras inför julen på Jorvik och i vanlig ordning börjar julbestyren redan nu! Meteorologerna på Jorvik lovar en vit jul, men de har hört att den kommer lite sent i år...

Juluppdrag i Silverglade:
- Jul är något som alla på Jorvik fullkomligt älskar. Men för att få en så bra jul som möjligt så är det mycket som ska falla på plats och Rådsman i Silvergladebyn behöver hjälp med det traditionella julstöket i år igen! För att kunna göra juluppdragen måste du vara Star Rider och i level 5 eller mer.

Juluppdrag i Jarlaheim:
- Julen kommer självklart också till Jarlaheim! Rid till torget i Jarlaheim och prata med Jultomten...

Ho ho ho...
Ho ho ho...

Julönskningar:
- Några av juluppdragen kommer ge dig "Julönskningar" som tack för hjälpen! Dessa Julönskningar kan du byta mot slumpmässiga julklappar hos Jultomten i Jarlaheim. Du kommer kunna få samma julklapp flera gånger av Jultomten då det är helt slumpmässigt vad han ger dig. Det finns runt 50 olika julklappar i säcken!

Såhär funkar det:

    • En Julönskning byts hos Jultomten mot en slumpmässig julklapp!

    • Tre Julfragment blir en Julönskning som sedan kan bytas hos Jultomten mot en slumpmässig julklapp!

    • För att kunna genomföra ett byta med Julönskningar eller julfragment måste de föremålen som bytet kräver finnas i din ryggsäck. Man kan alltså inte förvara dem i mitt stall när man ska göra bytet.

    • Du måste vara Star Rider och ha spelat så långt att du kan ta dig till Jarlaheim för att kunna byta in dina Julönskningar mot julklappar hos Jultomten.


Julkul!
Julkul!

Dagliga julbestyr:
- När du har gjort de juluppdrag som finns i Jarlaheim så börjar de dagliga julbestyren! Dessa ger också Julfragment och Julönskningar! De dagliga julbestyren kommer öka vecka för vecka ju närmre jul vi kommer.

Julbutiker:
- Julbutiker har öppnat upp i Moorlandstallet, Silvergladebyn, Västkobbens Fiskeby och i Jarlaheim! Rid och kolla in de härliga Julkläderna och utrustningen! För varje vecka som går kommer nya kläder och utrustning läggas till.

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

 

 __________________________________________________________________

 

 

Min kommentar: OHHH HEAVEN IS A PLACE ON EARTH!!! Jag älskar julen extremt! Stämningen, snön, julklapparna och allt gott!!! Som knäck och julskinka ♥

Tycker det var en göööd update i allmänhet! Stor hiss, utom att jag hellre ville ha snö än en gran. Och ja, en julmössa (wops det heter tomtemössa) hade inte vart fel! :(

 

 

 

 

 

 

 


Av Scarlett - 27 november 2013 07:00

Wops, har snokat lite i filerna heh. Men vet ni vad jag hittade?? Freakin snow och Xmas-filer!!


So well jag hoppas nog vi får snö åtminstone. Annars, fler affärer i JH. Eller hästön ofcourse!


Jag tror faktiskt att vi får snö, det vore perfa! Då kan jag börja på headern och kalendern... ;)


Vi hoppas på snö eller annat skoj :D




    

Av Scarlett - 26 november 2013 11:15

Ja, när sommaren är borta får man vänta ett halvår... Till nästa bad eller solstund. Så innan det är försent plaskade jag lite i vattnet med Morris. Han älskade det, fnaskade (eller vad ska vi kalla det) omkring i vattnet som om det var det roligaste han gjort :D Det kanske det också var, ifs. Sen gick vi hem och jag satte på honom hans fleecetäcke, mys ♥


   





 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards