Silverwood

Alla inlägg under december 2013

Av Scarlett - 31 december 2013 15:00

Ja, tack för ett fantastiskt år med er! 2013 hittade jag hit till SSO och jag började blogga. Har växt väldigt snabbt, och jag är väldigt glad över det! Tack så hemskt mycket ♥

Tack till Jenny Skydawn, Lovisa Underlee, Siri Westlee, Stacy Blueheart, Cecilia Mountaindawn, Ebba Flowerstorm och några till!

 

Gjorde en liten video haha, tycker sj att den blev av hög kvalité för att va wlmm gjord ;) Gott nytt år på er 

   

 

 

 

 

Av Scarlett - 31 december 2013 14:05

Tänkte skriva lite om vad som hänt under månaderna 2013.



I Januari visste jag inte att SSO existerade.. Och jag levde mitt fabulösa liv som blondin.

 


Lol dissa inte mitt face, jag har förändrats lite sen dess om man säger så :(



I Februari upptäckte jag starstable. Spelade på Spela.se, såg en kommentar till ett hästspel "Vill ni ha kul på riktigt, gå in på starstable.com" och som den nolifer jag var då gick jag in och provade. Sen blev jag lite fast om man säger så...

Jag hamnade på Starstable och började på ett konto som jag idag inte använder, eftersom jag inte minns namn eller lösen haha. Minns att jag spelade på mammas jobbdator i Tällberg när vi var där på sportlovet, men det var ju som newbie. Tyckte att det var superkul då! Nu kan jag inte leva med de sega nybörjarheztarna :P

Osty ville prova sso så vi skapade en lite gumma till henne, Scarlett Silverwood med sin bruna springare Supernova. Jag glömde mitt lösen och vi började dela på denna... Sen har det blivit såhär.

Man kan ju säga att februari helt enkelt var månaden som introducerade mig till starstable.

 



I Mars hände inget speciellt. Jag blev medveten om att SSO hade sitt egna community, bloggar, och att spelet var som ett andra liv. Jag kom upp i högre level och alla längtade till hästfunktionen. Jag påbörjade min novell Flammande kärlek som ni kan hitta här. Påsken var på intåg...

Bilden visar när jag hjälpte en tjej leta stjärnor och hon lyckades ramla ner vid ingången till Dinodalen, ner till vattenfallet utan farligt fall haha. Träffade faktiskt på henne för nån vecka sen!

Bild2 är den bild jag tog en natt och var så så så nöjd med, tycker fortfarande den är fin!

 

 




April var väl den bästa månaden på året just då. 1:a april fick våra hästar galna färger, och hästfunktionen anlände. 

Jag började fiska men hatade det redan... Jag bytte för första gången frisyr till det röda i Firgrove..

 

  



I Maj Spelade jag in de första videorna nånsin, med Bandicam. Jag fyllde år IRL och jag fick köra igång druidträningen.

VDC kom till SSO fastän jag sög på den tiden.

Vi köpte Frosty vår första köpehäst... På den tiden kallades hon Brownie, hade helt glömt det! xD

Lärde känna Denise aka Dessan och mycket annat.



Juni blev min riktiga bloggmånad. Månadsstatistiken då kom upp i 3368 (även om Maj inte var långt ifrån med 3176).

Darkshadow fick ett nytt hem och jag började träna hoppning och dressyr för mig själv seriöst.

Juni var annars en vanlig månad med många inlägg, många besökare, och många championat och medaljer.

Jag började inse att posteffekter var nåt riktigt fult.

 

 


I Juli och Augusti rullade det på som vanligt. Jag blev bättre, OP lades ner och Ice Mustangs blev min andra halva.

Åh vad jag saknar er, alla ni från OP och IM som jag lärde känna... ♥

Morris flyttade in och inte långt efter det Flamman.

  




September gick åt till att längta till Skördebygden. Åh vad alla var spända! Red längs kusten hela tiden och suktades av det på andra sidan..

 



I Oktober ja då small det! Halloween vart en storfavorit men inte bara det, Skördebygden öppnades och alla var helt galna. Jag minns verkligen lyckan!

 

 

 

 

I november var det fortfarande SB som stod i centrum men allt rullade på som vanligt. Julbestyren satte igång och julen var påväg..

Flinga, min katt, langade jag hem med en röd sadelväska, redo för juletid! c:

Mitt utséende förändrades, färgade mitt hår rött och bytte smink. Lärde mig redigera ben och annat i pixlr!

Och dessutom, CS kom in och förändrade mitt liv.

  





Och så sist december. Julafton och annat mys stuff som julkalendern. RD's luciahästival såklart. Köpte hem Wildrebel, härliga tider!

  

 

 

 

Och nu ett nytt år på ingång.

Tack 2013, men nu är det dags att säga hejdå och kliva in i 2014! :D

Mina nyårslöften kommer imon.

 

 

 

 






Av Scarlett - 30 december 2013 22:17

Suttit med denna bild under kvällen, lade ingen direkt entusiasm eller överdriven energi på bilden haha, men blev ändå hyfsat nöjd. Den kunde vart bättre, men det är just det där kunde eftersom nu är den såhär så var glad och nöjd som det är, right ;)

  

Insåg just att tygeln ser lite bad ut där hon håller i den, en grej till att förbättra till nåsta gång!



Detta med att redigera är bara så kul - särskilt när man lyckas. Det är så fruktansvärt skoj att se en ny bild växa fram! :D




 


Av Scarlett - 29 december 2013 12:01

Mähä, fick ett par supervackra glasögon av tomten idag! Ska gå runt och se ut som den finaste av fina flugor nu. c8

(Det döljer även de ytterst fula ögonen vi fått)

 


Psst blir inte så mycket till inlägg idag och imon, har förberett tidsinställda citat dock!

 

 

 

 

Av Scarlett - 28 december 2013 20:24

Ja ni, lottade just ut vinnarna. Använde som sagt random.org där det är 100% slumpat. Körde 1-100 och första omgången (ja, det är 2 vinnare) blev det nr 48, och Molly Sealund var närmast med nr 24... Kollat jag lovar, ingen var närmre ;)


Andra omgången blev det nr 73, och jo Sara Flowerlord hade exakt det!


Så grattis till er! ♥ Har kontaktat er på SSO så ni kan bestämma pris. Grattis än en gång!





 

Av Scarlett - 28 december 2013 14:40

Gjorde en 3:e outfit, samma som på headern ;) Tycker själv att den är snygg, men byxorna kan kännas lite gula :c Så man kan ha svarta stövlar och vita brallor om man känner för det..

   

Hatt - Lifetime

Klänning - Nyårsshop

Handskar - Silvergladebyn

Byxor - Julklapp

Stövlar - Fiskebyn

*

Träns - Silvergladebyn

 

 

 

 

 



Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards