Silverwood

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Globalchatten

Av Scarlett - 29 oktober 2013 14:17

Det var ett tag sen jag skrev åsiktsinlägg, så vi kör ett nu. Om ingert mindre än den här globalchatten.



Jag har den uppfattningen som de flesta har. En skrikig, stökig och allmänt jobbig chatt som man sällan har uppe. 

Här listar jag de negativa sakerna med global:


Bråk. Det går inte en dag utan minst ett bråk i globalen, mellan 2 eller flera personer. Det kan vara nåt töntigt som t.ex var en sak finns att köpa, vem som började eller vilken lvl man kommer in i GÅD (vilket förövrigt är lvl 13). Men det kan också vara vem som har rätt och fel, vem som mobbar vem eller vem som nu är avstängd trots att denne inte gjort nåt. Ja, det kan vara vad som helst och det känns som att hälften av alla i global missbrukar chatten. Ingen utpekad, men det finns de som alltid är där och käftar upp sig mot allt och alla.


Frågor. Det är var 5e minut nån som frågar "var är missisippi jones andra ledtråd", "var finns en svart sadelfilt", "var ligger ridhuset" eller annat. Häromdan frågade nån "var finns svart sadelfilt?" jag svarade "i valedale" och hon sa, "vilken affär?" 

Ett typiskt exempel på en latmask som inte gör något själv, utan frågar. Sen finns det de som frågar om saker som t.ex var finns det här stället? Man undrar ju om de ens vet om kartan. 

Såklart är det inget fel att fråga, men att fråga om ALLT som vissa gör, är jobbigt. Kolla själv, om du letar kläder kolla in Starstable Databas, söker du en plats kolla på kartan eller googla, kolla bloggar eller nåt. Det ger minst lika mycket svar som global!


Reklam och "annonser". Reklam är jobbigt om det spammas, vilket det gör ibland. Reklam är ok men bara du inte spammar sönder. Reklam om klubbar och bloggar är kanske inget man stör sig på, men det kan bli mycket. Sen kan du också stöta på såkallade annonser, där folk skriver "säg 123 och kom till steves" typ. De vill sprida en bugg (som är förbjudet), rollspela vildhäst eller ha picknick. No offense, men ni som sprider förbjudna saker, sluta! Det är inte schysst mot SSO teamet. Vildhäst buggen är så vanlig så, men andra buggar som att komma in i stängda områden är NO RESPECT.


Det var det värsta enligt mig, men såklart gäller det inte alla. Inte heller riktat mot någon särskild nejnej, utan bara mina åsikter.


Sen är det bra på några fronter, men jag ser mest negativt med chatten. Som tur var har vi änglarna som finns där ibland och får ordning!


Och tänk på att alltid behandla varandra bra, så får vi en bra chatt! c: Kanske.




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Scarlett - 4 mars 2016 21:18


När Dinodalen öppnade och fjordingarna kom köpte jag en fjording, precis som resten av sso's befolkning. Det var väl mer än ett år sedan... Men jag har glömt att berätta det! Så nu får ni en presentation av Obsidianpearl!   Han har inte direkt n...

Av Scarlett - 3 mars 2016 23:09

Tjoho nu har jag fixat en ny design! Jag tycker den blev bra, jag gjorde inte så mycket. Och jag hittade som tur var en gammal bakgrundsbild från Lucy Westlake i biblioteket som inte går att hitta på internet längre! Jag ändrade färgen dock.  Men b...

Av Scarlett - 3 mars 2016 11:06

Ännu en nykläcking!! Jag tyckte han var så fin, så jag gjorde ett litet impulsköp. Fast jag tänkte igenom det i typ 5 sek, så tekniskt sett var det planerat. Men hur som helst, får jag presentera Skychaser "Charlie"!        Han är en flugskimme...

Av Scarlett - 3 mars 2016 10:58

Ja, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte honom, men jag har ju som sagt inte bloggat på typ ett år hehe. Så nu får ni träffa Sunflower!     Han är såå fin!!!! yas Han kallas i alla fall för Sune, tyckte det var gulligt ^^ Hans info komm...

Av Scarlett - 24 februari 2016 08:57


Jag har inte bloggat på väldigt länge... Jag säger att jag ska börja men det händer liksom aldrig... Och desto äldre jag blir desto svårare blir det att hinna med skola, sso, blogg mina hundar, ridning, volleyboll och ett liv. Så jag lovar inget, men...

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards