Silverwood

Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Julen är på intåg i Jorvik!

Av Scarlett - 27 november 2013 15:50

Hej allihopa!
Det är mycket som ska göras inför julen på Jorvik och i vanlig ordning börjar julbestyren redan nu! Meteorologerna på Jorvik lovar en vit jul, men de har hört att den kommer lite sent i år...

Juluppdrag i Silverglade:
- Jul är något som alla på Jorvik fullkomligt älskar. Men för att få en så bra jul som möjligt så är det mycket som ska falla på plats och Rådsman i Silvergladebyn behöver hjälp med det traditionella julstöket i år igen! För att kunna göra juluppdragen måste du vara Star Rider och i level 5 eller mer.

Juluppdrag i Jarlaheim:
- Julen kommer självklart också till Jarlaheim! Rid till torget i Jarlaheim och prata med Jultomten...

Ho ho ho...
Ho ho ho...

Julönskningar:
- Några av juluppdragen kommer ge dig "Julönskningar" som tack för hjälpen! Dessa Julönskningar kan du byta mot slumpmässiga julklappar hos Jultomten i Jarlaheim. Du kommer kunna få samma julklapp flera gånger av Jultomten då det är helt slumpmässigt vad han ger dig. Det finns runt 50 olika julklappar i säcken!

Såhär funkar det:

    • En Julönskning byts hos Jultomten mot en slumpmässig julklapp!

    • Tre Julfragment blir en Julönskning som sedan kan bytas hos Jultomten mot en slumpmässig julklapp!

    • För att kunna genomföra ett byta med Julönskningar eller julfragment måste de föremålen som bytet kräver finnas i din ryggsäck. Man kan alltså inte förvara dem i mitt stall när man ska göra bytet.

    • Du måste vara Star Rider och ha spelat så långt att du kan ta dig till Jarlaheim för att kunna byta in dina Julönskningar mot julklappar hos Jultomten.


Julkul!
Julkul!

Dagliga julbestyr:
- När du har gjort de juluppdrag som finns i Jarlaheim så börjar de dagliga julbestyren! Dessa ger också Julfragment och Julönskningar! De dagliga julbestyren kommer öka vecka för vecka ju närmre jul vi kommer.

Julbutiker:
- Julbutiker har öppnat upp i Moorlandstallet, Silvergladebyn, Västkobbens Fiskeby och i Jarlaheim! Rid och kolla in de härliga Julkläderna och utrustningen! För varje vecka som går kommer nya kläder och utrustning läggas till.

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

 

 __________________________________________________________________

 

 

Min kommentar: OHHH HEAVEN IS A PLACE ON EARTH!!! Jag älskar julen extremt! Stämningen, snön, julklapparna och allt gott!!! Som knäck och julskinka ♥

Tycker det var en göööd update i allmänhet! Stor hiss, utom att jag hellre ville ha snö än en gran. Och ja, en julmössa (wops det heter tomtemössa) hade inte vart fel! :(

 

 

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

någon random

27 november 2013 16:49

hej jag har haft detta spel men ja jag blev hackad :( saknar dspelet något extremt

Scarlett

28 november 2013 16:19

Varför gör du inte bara en ny användare?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Scarlett - 4 mars 2016 21:18


När Dinodalen öppnade och fjordingarna kom köpte jag en fjording, precis som resten av sso's befolkning. Det var väl mer än ett år sedan... Men jag har glömt att berätta det! Så nu får ni en presentation av Obsidianpearl!   Han har inte direkt n...

Av Scarlett - 3 mars 2016 23:09

Tjoho nu har jag fixat en ny design! Jag tycker den blev bra, jag gjorde inte så mycket. Och jag hittade som tur var en gammal bakgrundsbild från Lucy Westlake i biblioteket som inte går att hitta på internet längre! Jag ändrade färgen dock.  Men b...

Av Scarlett - 3 mars 2016 11:06

Ännu en nykläcking!! Jag tyckte han var så fin, så jag gjorde ett litet impulsköp. Fast jag tänkte igenom det i typ 5 sek, så tekniskt sett var det planerat. Men hur som helst, får jag presentera Skychaser "Charlie"!        Han är en flugskimme...

Av Scarlett - 3 mars 2016 10:58

Ja, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte honom, men jag har ju som sagt inte bloggat på typ ett år hehe. Så nu får ni träffa Sunflower!     Han är såå fin!!!! yas Han kallas i alla fall för Sune, tyckte det var gulligt ^^ Hans info komm...

Av Scarlett - 24 februari 2016 08:57


Jag har inte bloggat på väldigt länge... Jag säger att jag ska börja men det händer liksom aldrig... Och desto äldre jag blir desto svårare blir det att hinna med skola, sso, blogg mina hundar, ridning, volleyboll och ett liv. Så jag lovar inget, men...

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards