Silverwood

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

How to move legs

Av Scarlett - 21 december 2013 12:32

Som sagt, lovade ju att det skulle komma ut en del där jag visar hur man flyttar ben på pixlr, som jag gjort senaste tiden väldigt mycket. Som den i dagens julkalender ni vet!

Först går ni in på pixlr editor

Steg1:

Ta fram en bild som MÅSTE vara ungefär som denna:

 

Alltså, frambenet som är närmast dig ska vara lyft på detta sätt, utan att skymma det andra benet. Om ni är med fortfarande, så ska ni helst vara i en paddock där benet syns med marken som bakgrund. Då blir det enklare sen att täcka över det.Jag brukar fota i paddocken på Paddockön. Helt enkelt, bilden ska vara ungefär som denna.


Steg2:

Nu väljet ni Lasso markeringsverktyg, ni kan trycka ctrl+l också. Och sedan tar ni istället för det runda lassot det mera kantiga, like this:

 



Steg3:

Nu ska ni sätta er nån minut och nogrannt markera runt benet ni vill flytta, såhär:

 

Det gör inget om det är millimeter marginaler. Viktigt att ni inte markerar bogen utan bara benet!


Steg4:

Sen kommer det markeras och då går ni in på Redigera...->Free transform

 

Sen roterar ni benet som ni vill ha det, såhär mycket ungefär brukar jag göra det: (och sen klicka och JA på Do you want to apply the changes?

 

Som ni nog förstår ser det först lite knas ut men strax blir det bättre!


Steg5: 

Det första vi gör är att fixa till hästens bog, den ser ju lite katastrof ut. Då tar vi helt enkelt Kloningsverktyget och penselstorlek 9, den skarpa rundeln.

 


Håll ner en ctrl-knapp samtidigt som du klickar på det stället du vill att kloningen ska klonas ifrån.

Klicka helst ungefär på detta område så du får en liknande färg.

 


Steg6:

Du tar sedan och målar på där det är kontrast, byt gärna till mjukar pensel som 15 mjuk pensel. Så ser det mindre skumt ut.  



Steg7:

Så nu ser det mer ut som att det sitter ihop. Dags att ta bort det vita! Klona nu från marken, alltså tryck ctrl och klicka på marken hyfsat nära det vita benet. Sen målar du på det gärna med en mjuk pensel, ex 15. Dock får du använda 15 hård pensel när du ska ta längs med kroppskanterna. Du kan också rita ett streck för stigbygeln så det ser bättre ut, eller fixa andra grejer. Ser det lite kladdigt ut kan man lägga dit snö, genom att ladda ner penslarna Galaxy. Såhär fint kan det bli då:

   

Och i kommande avsnitt ska jag visa hur man bl a ändrar tyglarna! :D


Samma principer gäller huvudet, det kan jag dock tycka är lite svårare så börja med ben.


Om ni hängde med här är ni rena änglar, det är ganska svårt att förklara! Undrar ni nåt får ni gärna kommentera.





 

 
 
Sara Flowerlord

Sara Flowerlord

21 december 2013 13:38

Tack <3 Du är en ängel :D

http://flowerlord.bloggplatsen.se

Scarlett

21 december 2013 13:40

Hihi, kul att det uppskattas :D

 
Linn Queendagther

Linn Queendagther

21 december 2013 15:24

Åhh vad bra ska testa <3

http://Linnsso.bloggplatsen.se

Scarlett

21 december 2013 21:11

:)

 
hannassimsblogg

hannassimsblogg

22 december 2013 12:27

Tack så sjukt mycket! Jag spelade SSO förut, men tröttnade... men nu kan jag redigera klart en bild från sims3! TACK!!

http://hannassimsblogg.bloggplatsen.se

Scarlett

22 december 2013 13:01

Kul att hjälpa andra utanför sso också! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Scarlett - 4 mars 2016 21:18


När Dinodalen öppnade och fjordingarna kom köpte jag en fjording, precis som resten av sso's befolkning. Det var väl mer än ett år sedan... Men jag har glömt att berätta det! Så nu får ni en presentation av Obsidianpearl!   Han har inte direkt n...

Av Scarlett - 3 mars 2016 23:09

Tjoho nu har jag fixat en ny design! Jag tycker den blev bra, jag gjorde inte så mycket. Och jag hittade som tur var en gammal bakgrundsbild från Lucy Westlake i biblioteket som inte går att hitta på internet längre! Jag ändrade färgen dock.  Men b...

Av Scarlett - 3 mars 2016 11:06

Ännu en nykläcking!! Jag tyckte han var så fin, så jag gjorde ett litet impulsköp. Fast jag tänkte igenom det i typ 5 sek, så tekniskt sett var det planerat. Men hur som helst, får jag presentera Skychaser "Charlie"!        Han är en flugskimme...

Av Scarlett - 3 mars 2016 10:58

Ja, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte honom, men jag har ju som sagt inte bloggat på typ ett år hehe. Så nu får ni träffa Sunflower!     Han är såå fin!!!! yas Han kallas i alla fall för Sune, tyckte det var gulligt ^^ Hans info komm...

Av Scarlett - 24 februari 2016 08:57


Jag har inte bloggat på väldigt länge... Jag säger att jag ska börja men det händer liksom aldrig... Och desto äldre jag blir desto svårare blir det att hinna med skola, sso, blogg mina hundar, ridning, volleyboll och ett liv. Så jag lovar inget, men...

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards