Silverwood

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

How to edit reins

Av Scarlett - 22 december 2013 11:04

Idag ska jag visa hur man ändrar tyglarna. Som ni sett så flyger de lite hur som helst, men det ska inte behöva förstöra fin bild ju ;) Så, idag tänker jag helt enkelt visa hur man fixar tyglarna lite bättre.


Vi börjar med att öppna en bild, en bild liknande denna är vanligast och enklast att fixa tyglar på.

 

Som ni ser är tyglarna inte inne i hästen men det ligger ändå lite konstigt till, och vi vill ha helt andra tyglar som ser bra ut.


Vi måste börja med att ta bort de här tyglarna, dubbla tyglar är väl lite coolt men det ser mest konstigt ut i SSO.

För att ta bort tyglarna ska vi använda ett verktyg liknande kloningsverktyget, men det är lite mer simpelt än det. Vi ska använda Färgväljarverktyget. Det säger väl sig självt vad det är, haha. Du klickar på detta;

 

Sen är det dags att välja färg! Det fungerar egentligen som kloningsverktyget, klicka på det stället på bilden där du vill ha färgen ifrån.

 

Förstår ni? Hoppas det haha.

Använd sen penseln med storlek 9 hård, den brukar vara bra. Ibland kan man behöva använda en mjukare pensel för att det ska se bra ut, men det fixar ni själva tror jag.

När du jobbar med detta verktyg längs med hästens kropp är det lätt att 9 hård är för suddig och förstör kanten på hästen, använd då en skarpare pensel som ex. en fyrkantig liten.

Sen ska du bara använda färgväljarverktyget och penseln på samma sätt tills tyglarna är borta. Nu dags att måla nya tyglar!

Man kan göra mer verklighetstrogna tyglar genom att måla med pensel och fri hand, men pixlr är inget bra program för det så jag rekommenderar ett annat sätt.


För det första: Med hjälp av färgväljarverktyget tar du och väljer färgen som är på tränest, svart. Men inte bara svart utan använd färgväljarverktyget även här då de använder olika svarta. Välj den som är så nära bettet som möjligt. (se bild)

 

Efter det ska vi använda Drawing tool, detta verktyg:

 

Du väljer strecket istället för en kvadrat/fyrkant och storlek 3 eller 4.

Sen drar du en noga linje från där man tänker sig att tygeln börjar till handen. Observera att man håller inte med lillfingret!! Så se till att det ser ut som att du håller i tygeln också! Sen kan du göra en till linje fast så att det ser ut som om den går på andra sidan. Och, vill du vara riktigt pro gör du en avslutande liten snutt mellan händerna, ni vet IRL är ju tyglarna inte direkt två rep bara utan de sitter ihop. Väljd strl 3hård (du får själv skriva in strl 3), det brukar vara bäst men ni kan alltid prova andra om det inte passar! Jag använer här fyrkantig 3 med opacitet 90.

 



Ja, det var väl så man fixade tyglar i pixlr. Och som vanligt, fattar ni inte kommentera!

 





 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Scarlett - 4 mars 2016 21:18


När Dinodalen öppnade och fjordingarna kom köpte jag en fjording, precis som resten av sso's befolkning. Det var väl mer än ett år sedan... Men jag har glömt att berätta det! Så nu får ni en presentation av Obsidianpearl!   Han har inte direkt n...

Av Scarlett - 3 mars 2016 23:09

Tjoho nu har jag fixat en ny design! Jag tycker den blev bra, jag gjorde inte så mycket. Och jag hittade som tur var en gammal bakgrundsbild från Lucy Westlake i biblioteket som inte går att hitta på internet längre! Jag ändrade färgen dock.  Men b...

Av Scarlett - 3 mars 2016 11:06

Ännu en nykläcking!! Jag tyckte han var så fin, så jag gjorde ett litet impulsköp. Fast jag tänkte igenom det i typ 5 sek, så tekniskt sett var det planerat. Men hur som helst, får jag presentera Skychaser "Charlie"!        Han är en flugskimme...

Av Scarlett - 3 mars 2016 10:58

Ja, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte honom, men jag har ju som sagt inte bloggat på typ ett år hehe. Så nu får ni träffa Sunflower!     Han är såå fin!!!! yas Han kallas i alla fall för Sune, tyckte det var gulligt ^^ Hans info komm...

Av Scarlett - 24 februari 2016 08:57


Jag har inte bloggat på väldigt länge... Jag säger att jag ska börja men det händer liksom aldrig... Och desto äldre jag blir desto svårare blir det att hinna med skola, sso, blogg mina hundar, ridning, volleyboll och ett liv. Så jag lovar inget, men...

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards