Silverwood

Direktlänk till inlägg 31 december 2013

2013

Av Scarlett - 31 december 2013 14:05

Tänkte skriva lite om vad som hänt under månaderna 2013.



I Januari visste jag inte att SSO existerade.. Och jag levde mitt fabulösa liv som blondin.

 


Lol dissa inte mitt face, jag har förändrats lite sen dess om man säger så :(



I Februari upptäckte jag starstable. Spelade på Spela.se, såg en kommentar till ett hästspel "Vill ni ha kul på riktigt, gå in på starstable.com" och som den nolifer jag var då gick jag in och provade. Sen blev jag lite fast om man säger så...

Jag hamnade på Starstable och började på ett konto som jag idag inte använder, eftersom jag inte minns namn eller lösen haha. Minns att jag spelade på mammas jobbdator i Tällberg när vi var där på sportlovet, men det var ju som newbie. Tyckte att det var superkul då! Nu kan jag inte leva med de sega nybörjarheztarna :P

Osty ville prova sso så vi skapade en lite gumma till henne, Scarlett Silverwood med sin bruna springare Supernova. Jag glömde mitt lösen och vi började dela på denna... Sen har det blivit såhär.

Man kan ju säga att februari helt enkelt var månaden som introducerade mig till starstable.

 



I Mars hände inget speciellt. Jag blev medveten om att SSO hade sitt egna community, bloggar, och att spelet var som ett andra liv. Jag kom upp i högre level och alla längtade till hästfunktionen. Jag påbörjade min novell Flammande kärlek som ni kan hitta här. Påsken var på intåg...

Bilden visar när jag hjälpte en tjej leta stjärnor och hon lyckades ramla ner vid ingången till Dinodalen, ner till vattenfallet utan farligt fall haha. Träffade faktiskt på henne för nån vecka sen!

Bild2 är den bild jag tog en natt och var så så så nöjd med, tycker fortfarande den är fin!

 

 




April var väl den bästa månaden på året just då. 1:a april fick våra hästar galna färger, och hästfunktionen anlände. 

Jag började fiska men hatade det redan... Jag bytte för första gången frisyr till det röda i Firgrove..

 

  



I Maj Spelade jag in de första videorna nånsin, med Bandicam. Jag fyllde år IRL och jag fick köra igång druidträningen.

VDC kom till SSO fastän jag sög på den tiden.

Vi köpte Frosty vår första köpehäst... På den tiden kallades hon Brownie, hade helt glömt det! xD

Lärde känna Denise aka Dessan och mycket annat.



Juni blev min riktiga bloggmånad. Månadsstatistiken då kom upp i 3368 (även om Maj inte var långt ifrån med 3176).

Darkshadow fick ett nytt hem och jag började träna hoppning och dressyr för mig själv seriöst.

Juni var annars en vanlig månad med många inlägg, många besökare, och många championat och medaljer.

Jag började inse att posteffekter var nåt riktigt fult.

 

 


I Juli och Augusti rullade det på som vanligt. Jag blev bättre, OP lades ner och Ice Mustangs blev min andra halva.

Åh vad jag saknar er, alla ni från OP och IM som jag lärde känna... ♥

Morris flyttade in och inte långt efter det Flamman.

  




September gick åt till att längta till Skördebygden. Åh vad alla var spända! Red längs kusten hela tiden och suktades av det på andra sidan..

 



I Oktober ja då small det! Halloween vart en storfavorit men inte bara det, Skördebygden öppnades och alla var helt galna. Jag minns verkligen lyckan!

 

 

 

 

I november var det fortfarande SB som stod i centrum men allt rullade på som vanligt. Julbestyren satte igång och julen var påväg..

Flinga, min katt, langade jag hem med en röd sadelväska, redo för juletid! c:

Mitt utséende förändrades, färgade mitt hår rött och bytte smink. Lärde mig redigera ben och annat i pixlr!

Och dessutom, CS kom in och förändrade mitt liv.

  





Och så sist december. Julafton och annat mys stuff som julkalendern. RD's luciahästival såklart. Köpte hem Wildrebel, härliga tider!

  

 

 

 

Och nu ett nytt år på ingång.

Tack 2013, men nu är det dags att säga hejdå och kliva in i 2014! :D

Mina nyårslöften kommer imon.

 

 

 

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Scarlett - 4 mars 2016 21:18


När Dinodalen öppnade och fjordingarna kom köpte jag en fjording, precis som resten av sso's befolkning. Det var väl mer än ett år sedan... Men jag har glömt att berätta det! Så nu får ni en presentation av Obsidianpearl!   Han har inte direkt n...

Av Scarlett - 3 mars 2016 23:09

Tjoho nu har jag fixat en ny design! Jag tycker den blev bra, jag gjorde inte så mycket. Och jag hittade som tur var en gammal bakgrundsbild från Lucy Westlake i biblioteket som inte går att hitta på internet längre! Jag ändrade färgen dock.  Men b...

Av Scarlett - 3 mars 2016 11:06

Ännu en nykläcking!! Jag tyckte han var så fin, så jag gjorde ett litet impulsköp. Fast jag tänkte igenom det i typ 5 sek, så tekniskt sett var det planerat. Men hur som helst, får jag presentera Skychaser "Charlie"!        Han är en flugskimme...

Av Scarlett - 3 mars 2016 10:58

Ja, det var faktiskt ett tag sedan jag köpte honom, men jag har ju som sagt inte bloggat på typ ett år hehe. Så nu får ni träffa Sunflower!     Han är såå fin!!!! yas Han kallas i alla fall för Sune, tyckte det var gulligt ^^ Hans info komm...

Av Scarlett - 24 februari 2016 08:57


Jag har inte bloggat på väldigt länge... Jag säger att jag ska börja men det händer liksom aldrig... Och desto äldre jag blir desto svårare blir det att hinna med skola, sso, blogg mina hundar, ridning, volleyboll och ett liv. Så jag lovar inget, men...

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards