Silverwood

Alla inlägg under mars 2014

Av Scarlett - 14 mars 2014 14:57

En uppdatering jag hoppas på -

Något jag verkligen hoppas på är en uppdatering, som denna:

"Jag la in lite snyggt att de ligger efter lite med benlindorna ;) Att de kommer lindor som kanske passar till en sak men ingenting annat. Att det behövs mer basfärger i olika nyanser. Jag nämnde gröna, rosa och framför allt VITA och SVARTA. Heather nickade igenkännande och sa: Lindor är jätte lätta att göra. Tekniskt sätt skulle vi kunna göra en uppdatering med bara 100 nya färger på lindor, det är inga problem. MEN HALLÅ DRÖMMEN? Så jag hoppas på i alla fall lite fler färger i fratiden :D"  Citerat från Emlans blogg
 
Skulle det inte vara gött med det? Massvis med lindor all over the place, som kanske inte kostar lika mycket som i nuläget dock.
Sen hoppas jag jättemycket på att vi snart får huvuduppdrag och att våra ögon blir fixade och massa annat också såklart!

     

Bästa shoppingstället - 

Fiskebyn lätt. Där finns mycket dyra saker, men de är snygga och nödvändiga. Lite mer specifikt, så är nog Glada Flundran favoritaffären.





 

Av Scarlett - 13 mars 2014 19:43

Vi har i denna veckas uppdatering fått fina dekorationer främst på caféerna, men vad jag hört även på lite andra ställen. Kanske nåt på gång, eller bara en snygg utveckling?

 

Och som säkert ingen missat så är det stora misstankar om att färjor/båttransport är påväg till Jorvik! Bl a i Fort Pinta och Jarlaheim finns välkommenskyltar och andra färjeanordningar i hamnen. Spännande! :D

Bild lånad av Lilz Rainstorm

 

 

 

 

Av Scarlett - 13 mars 2014 15:05

Den tävlingen jag gillar minst -

Jag får nog säga Trädgårdstävlingen. Den är kul att springa men det faktum att man får 5 Js efter gör det hela till en onödig grej som jag sällan orkar med. Tyvärr.



Den jag gillar mest -

Det måste vara Elittävlingen. Den är ute i naturen men har även mycket hinder som vi inte sett så mycket av tidigare, vilket jag gillar.

 

Ja, en gammal bild c:

 

 

 

 

 


Av Scarlett - 12 mars 2014 15:09

En funktion jag hoppas på - 

Jag hoppas som alla andra att vi inom kort kan leda hästen och köpa grimskaft, kanske även grimmor. Varför?
För det är en av de saker man gör mest i stallet. Till ridbanan/ridhuset, hagen, tillbaka osv. En grej som borde finnas helt enkelt!



En funktion jag tycker om - 

Jag älskar verkligen att kunna vrida på kameran. Det kanske låter skumt, men det är en liten grej som är fantastisk att kunna göra. Nåt som gör det mycket enklare men som vi aldrig tänker på.





 

Av Scarlett - 12 mars 2014 14:50

Hejsan!
I veckans uppdatering får du hjälpa Baronessans avlägsna släkting Karl Franz af Silvergaffel att förverkliga sin dröm!

Nya uppdrag:
- Vingården har länge saknat en ordentlig restaurang som lever upp till Jorvikbornas höga förväntningar. Men nu behöver de inte vänta längre! Baronessans släkting Karl Franz af Silvergaffel har stora planer och tänker öppna en storslagen restaurang på toppen av Vingårdens gods. Rid och prata med Baronessan och se om du kan hjälpa till med något!

Nya kläder:
- Nya svängiga kläder finns nu i butikerna på torget i Jarlaheim. Dessa kläder tillhör det nya swag-setet, rid dit och kolla in dem!

Coola kläder för coola ryttare!
Coola kläder för coola ryttare!

Nytt smink:
- Sväng förbi skönhetssalongen Heavy Metal Scissors i Jarlaheim och kolla in det nya fin-fina sminket som har kommit till salongen! På grund av en bugg kunde en del spelare köpa det redan förra veckan men nu finns det tillgängligt för alla.

Levla dina nya hästar:
- Med många hästar i stallet blir det många timmar i ridspåren, men nu har XP:n för varje tävling ökat och det går nu tre gånger så snabbt att levla upp dina nya hästar!

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

 

______________________________________________________________

 

Min kommentar: Jippie, uppdrag! Kanske är det intressanta uppdrag? Igår bankade jag en hästtransport med en kofot till den var hel igen, kul men kanske inte det man vill sysselsätta sig med.  I alla fall, allt verkar rätt bra denna uppdateringen! Allt finns liksom. Uppdrag, kläder, smink, och en sak fixad pga feedback från oss spelare. 5/5! :D

 

 

 

 

 

 

 

Av Scarlett - 11 mars 2014 14:55

Favorit sysselsättning - 

Det får nog faktiskt bli att chatta med Kotlett. Det finns mycket annat kul, särskilt sociala saker, men inget slår det. Vi har samma torra humor och det är alltid lika skojigt.

 


En sak jag vill köpa -

Detta är verkligen snyggt  men otroligt dyrt, och jag vill köpa det även fast jag nog inte gör det på ett tag.  

 





 

Av Scarlett - 10 mars 2014 15:08

Ja, som ni kanske såg tar jag 2 dagligen. Jag känner att det blir för lite med en per dag eftersom det är detta som ska hålla bloggen uppe under veckan.



Utrustning:
Jag tycker nog personligen detta är otroligt snyggt. Egentligen är alla det, men detta tar hem första pris.

Deluxe-utrustning!

Det har en snygg grön färg och sjukt snygga och välgjorda detaljer. Perfekt i mina ögon!



Deluxe-set:

Jag tycker likadant här, alla är verkligen snygga men detta vann mitt hjärta.

Varför? Det är otroligt färggrant och fint, men det skriker inte om den. Jag tror man faktiskt förstår varför detta är min favorit. Jag älskar det!



 

Av Scarlett - 10 mars 2014 14:54

Eftersom bloggtorkan är riktigt torr (vi snackar öken) så tänkte jag köra en liten bloggutmaning! Denna skolvecka kör jag och även nästa, så¨5+5 helt enkelt. :D


Dag 1 – Det deluxe-set jag tycker bäst om

Dag 1 – Den deluxe-utrustning jag tycker bäst om

Dag 2 – Favoritsysselsättning

Dag 2 – Något jag vill köpa

Dag 3 – En funktion jag tycker om

Dag 3 – En funktion jag hoppas på

Dag 4 – Tävlingen jag tycker minst om

Dag 4 – Min favorittävling

Dag 5 – Ett uppdrag jag hoppas på

Dag 5  Bästa shoppingstället

Snodde lite från Esmeralda Silverforce!

 

Vi börjar idag redan!






 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards