Silverwood

Alla inlägg under november 2013

Av Scarlett - 16 november 2013 18:30

Fiskade upp Dunderlaxen då jag blev vänligt inställd med Södras fiskeklubb (wow), vilket i sin tur ledde till att jag gick upp i level 15!

  

Vilken level är ni i? :3





 

Av Scarlett - 16 november 2013 15:38

Förlåt för att jag inte bloggade igår, men följde med en kompis till stallet, en kompis som fyller år idag faktiskt. Så, congratz Eri/Osty! ♥


Men i vilket fall, kommer kanske bli nåt inlägg i kväll eller så. Ska ta itu med alla nödvändiga blåa (fiske, sb (som är klart))

Imon förmiddag ska jag och ett antal anhängare dra oss till Täby galopp och kolla på några löp, men det angår bara förmiddagen. Så då blir det nog hyfsat med inlägg ändå! c:


 


Ha en bra lördag nu ♥♥♥





 


Av Scarlett - 14 november 2013 20:12

I veckans uppdatering kom det några detaljer, eller jag vet i alla fall en. Och det har med jul att göra! :D


Fick i klubbchatt reda på att Wills väderkvar har fått julkulor, som förra året. Jag missade dock julen precis, började spela i februari 2013 ju.


Men, till saken. Julkulor? jul? vinter? snö?

 


Kanske är det bara veckor tills vintern kommer hit! Nice, alltså. Väldigt nice! :D


Har ni sett fler "julspår"? ;D







 


Av Scarlett - 14 november 2013 14:33

Inatt drömde jag en väldigt konstig/hemsk/ledsen/whatever dröm... Som jag faktiskt tänker dela med mig av, då den handlar om SSO!


Jag minns inte så jättemycket nu, men de viktiga bitarna minns jag. 

Det började med att jag och någon annan latjade omkring i spelet, och bara var vanligt folk liksom.

Sen hände nåt lite konstigt, jag mötte en tjej som av någon jättebra anledning (som jag inte minns) ville ha mitt konto. Och gissa vad? Jag sa ja, bara gav bort det! Fick inte hennes eller nåt, bara gav upp det. 

Det var först efter jag insåg, att i sånna fall var det slut på bloggen, mig och allt. Aldrig mer!

Efter det läste jag på flera bloggar att det blivit av en trend att ge bort ett konto, för att sen börja på ett nytt konto med ett fånigt namn. Jag ångrade allt, ALLT!


Som tur var, var det ju inte på riktigt!


Men jag ville bara nå ut till alla, att inte dela kontoinfo till nån du inte känner! ♥






       

Av Scarlett - 13 november 2013 19:32

Eftersom halloween är över och höstdesignen inte funkade pga olika saker, bytte jag hela skiten! Så svar och vitt kommer det vara, tills vinter designen kommer hitåt. Och ja, då byter jag även namnskylt!





     

Av Scarlett - 13 november 2013 14:35

Hej allihopa!

Nu är Halloween-firandet på Jorvik över för denna gång. Vi hoppas alla hade lika roligt Halloween-firande som vi hade! Denna veckas uppdatering innehåller bland annat en ny skönhetssalong, nya fiskeuppdrag och en ny fiskeshop!

Nya uppdrag:
- Nya legendariska fiskar måste fiskas i Skördebygden! Dessa fiskar måste fångas på olika sätt som utmanar även den mest rutinerade fiskare till det yttersta. Prata med Mrs Pike som bor nedanför Gröndal om att gå med i Södra Jorviks fiskeklubb, en systerorganisation till Jorviks fiskeklubb. Du måste vara "gillad" med Jorviks fiskeklubb för att få gå med i Södra Jorviks fiskeklubb!

Alla dagliga fiskeuppdrag ger från och med idag fem gånger så mycket ryktespoäng! Det kommer alltså gå fem gånger snabbare att höja sitt rykte med fiskeklubbarna!
Prata med Mrs Pike!
Prata med Mrs Pike!

Ny fiskeshop:
- En ny fiskeshop har öppnats! Där hittar du alla nya coola fiskekläder.

Ny skönhetssalong:
- Salon Belle, en ny skönhetssalong har öppnat sina portar i Jarlaheim. Rid dit och besök Jarlaheims skickligaste frisörer och se de fantastiska frisyrerna de erbjuder!

Skönhetssalongen Salon Belle har öppnat upp portarna.
Skönhetssalongen Salon Belle har öppnat upp portarna.

Dagliga uppdrag:
- En hel del dagliga uppdrag ger nu mer Jorvik Shillings i belöning till spelaren. Stadsvakten i Jarlaheim har fått sig en åthutning av Stadshuset för sin snålhet och betalar nu bättre. Till och med Ms Drake har motvilligt öppnat plånboken och betalar också mer, även om hon lovar att alla spelare ska få betala extremt dyrt för det här så fort hon får chansen!

Bro-uppdragen:
- Det går nu snabbare att göra uppdragen då du lagar bron! Att reparera bron tog förut sju dagar, nu tar det bara tre dagar om du inte köper byggmaterial från Billy Bulldozer.

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

 

__________________________________________________________

 

TJOO, perfekt uppdatering! 

 

Angående fisket... Jag har både negativa och positiva tankar kring det... För det första, måste vi få en till fiskeklubb att bygga rykte med?? Åhh jag orkar inte! Att vi dock får 5 gånger så mycket XP är väldigt bra, dock! Btw, en ny fiskeshop, innebär nya kläder. Hoppas de är snygga bara... c;

 

Ny skönhetssalong!!! Great, jag behöver se nya fina frillor. Kanske jag byter igen... Fast nä.

 

 

Mer i lön. Typ nåt som alla uppskattar, jag tror SSO-teamet insåg att det inte uppskattades hos många. Lika bra, att vi får mer pengar! Hiss!

 

 

 

 

4 av 5 hästskor får veckans uppdatering, nu ska jag in och kolla in allt nytt! c;

 

 

 

 

 


Av Scarlett - 12 november 2013 11:30

För att fira bloggens ettårsdag igår, och för att jag var trött på halloween temat, bytte jag utseende. Sjukt nöjd! Som ni kanske vet har jag rött långt hår IRL också cx

 


Så, va tusan bytte jag för då?? Varför tog jag inte det vanliga blonda (fuuula)?? Och mitt vanliga beiga smink? Jo amigos, jag var trött! jag kände för en förändring, och detta passade perfa. Jag har inte sett liknande ut nånsin. Men, jag känner mig jag i detta! Och hur bra passar det inte till jul liksom?


Så, njut av mig nu!




 


Av Scarlett - 11 november 2013 08:15

Jo, idag fyller min blogg år. Det är en rätt speciell dag för mig, ett helt år av inlägg, bilder och sjukt många olika designer.


Först var detta rent ut sagt en skräpblogg. Jag bloggade om Msp och IRL och annat stuff jag kom på. Bläddrade tillbaka i arkivet - jag skäms ju nästan. Har JAG skrivit de där inläggen? Typ. Jag är i alla fall glad att det inte är så längre.


Minns min första header. På paint, min MSP användare och typ "jag är en idiot" skrivet på japanska. Inte vet jag vad jag menade med det, men amigos, titta på min header nu. Skillnad? Ja.


Sen ska vi inte ens tala om början av min Starstable-bloggs karriär. Lila. Fula bilder på min då newbie med posteffekter på. Hemska tanke... Men nu ser jag alltid till att ha bra bakgrund på mina bilder och ett stilrent och snyggt klädesset. Utan posteffekter.



Det jag vill komma fram till med denna text är att det hela tiden har utvecklats! Eller snarare har jag det. Jag har lärt mig hur man får en snygg design, bra bilder men också hur viktigt det är att vara någorlunda seriös.


Så, en tyst dag för denna händelse! :D

 


Tack för detta år!!! ♥ Ni är guld värda  



 


Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards