Silverwood

Alla inlägg under november 2013

Av Scarlett - 7 november 2013 20:17

I veckans uppdatering fick vi även morot introducerat i spelet. Det syns på vissa av de senaste spökena, som för tillfället också är det enda sättet att få tag på moroten.


Wow, jag borde typ bli journalist :D Nej men, kul att vi äntligen fått morot till spelet! Att vi nu får gratis äpple, morot och klementin dagligen är jättebra!    Det tjänar man rätt mycket på, i matväg c:

 

Det söta morotsspöket






 

Av Scarlett - 7 november 2013 14:45

Jag vet att många andra har klagat på det, men också jag gör faktiskt det. Ända sen trädgårdens blåa uppdrag kom, har vi fått 5-10 JS på uppdragen. Jag menar, tex Kalibrera för stjärnstatus gör inte jag för skojs skull. Och jag får ändå bara 5 Jorvik shillings. Lite drygt, jag menar nästan alla andra får man 70 för? What happening? Jag vill har mer pengar!!! >:(

 






 


Av Scarlett - 6 november 2013 20:42

Vad tycker ni om de nya husdjuren? Själv tycker jag de är rätt söta, hade dock önskat mig lite nya former. t.ex den Blyga hunden hade kunnat ha gulliga hängande öron, och den arga kaninen kunde faktiskt sett lite arg ut. (som på kanin-bilden där jag ritade ögonbryn.)


     





 

Av Scarlett - 6 november 2013 15:03

Hej allihopa!
Jorvikborna älskar Halloween så därför fortsätter firandet även denna vecka. En ny utmanande tävling har också öppnats och nya husdjur har kommit till Jarlaheim!

 

 

Ja, att halloweenfirandet fortsätter denna vecka är väl inte så konstigt eftersom det var samma visa förra året. Men, det var bra! Vissa spöken kan ge mycket pengar jue :))

 

HUSDJUR!!!! SADELVÄSKOR!!!!!!!!!!!!!! MY LIFE'S COMPLETE. Äntligen nåt nytt. Och att den ena kaninen hette Arg kanin asså...

 

Sen denna tävling. Den var skitkul! Ganska svår egentligen, men en kul utmaning.

Ställ upp i den utmanande elittävlingen!

 

Så för en sammanfattning, HISS till veckans uppdatering! 

 

 

 

 

 

 

Av Scarlett - 5 november 2013 15:32

Vad tror ni kommer denna uppdatering? Jag hoppas på fler hästar, fler affärer i SB eller typ uppdrag!! Tror inte det kommer nåt stort i veckan i alla fall. Fast vem vet, kanske får vi araberna helt poff?

 






 

Av Scarlett - 5 november 2013 15:06

WOHO, nu är det officiellt att arabiska fullblod kommer till spelet! De är så sjukt fina *-* Helt klar en av mina favoritraser!


En arab från google.  

Nu kan man ju fråga sig, kommer de få en speciell kropp, som friesern och andalusiern? Inte lika maffig då, utan lite spinkig och graciös. Förhoppningsvis en konkav nosrygg om de kan få till det! :D Bara de inte ser ut som i SS, hemskt.

en arab från sso wikin

  

Själv skaffar jag en arab om jag tycker de känns bra, eller ja fina nog. Jag vill ju ha en häst jag tycker om right ;)


Vad har ni för förhoppningar på araberna? Själv hoppas jag på en speciell pålle, graciös men annars som de andra. Helst skimmel/vit, fux eller varför inte en svart *-* 


Äsch vafan hon får duga som arab så länge ♥

 

 

Av Scarlett - 4 november 2013 14:42

Igår satt jag och min kompis vid varsin dator bredvid varandra. Hon är inte Star Rider och nybörjare. Eller ja, hon spelade just klart gratisdelen. 

I vilket fall så var det FPC och båda var med, men det konstiga var att vi inte såg varann. Jag såg helt enkelt bara Star Riders, i hög level. Och så kollade jag på hennes skärm, bara newbies. Då kom jag på det, newbies har en egen server. Det var också därför vi inte kunde bli vänner.

De har alltså delat på oss erfarna och de lite nyare. Visst det är ju väldigt skönt, om man tänker på hur det börjar se ut i Moorland. Men varför? Jag kan själv inte hitta en bra anledning annat än att de är nybörjare. Jag menar jag hade gärna blivit vän med henne, eftersom jag känner henne IRL. Men nej, det går inte. 


Vad tycker ni om att vi har fått olika servrar? Det finns säkert en bra anledning, men jag ser inget stort positivt i det. Gör ni?

 

 

 

 

 

Av Scarlett - 3 november 2013 14:15

Ingen har väl missat att Starshine, Lisas häst går omkring i Gröndal. Sen sätter han fart, travar übersnabbt bort till en stängd grind och skrapar med hoven, sen går han längs staketet och in i Gröndal igen. Kan det vara så att Lisa är där någonstans?

Vi får väl se om ett tag, antar jag.


  



Vad tror ni ang Starshine? :)





 


Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards