Silverwood

Alla inlägg under december 2013

Av Scarlett - 6 december 2013 17:39

Ja, några har nog missat att vi har fått en tjuvkik på en sak. Det var inte Hästön, men däremot en annan sak soom jag vet att många sett fram emot. Araberna! 

 


Denna bild är upplagd på facebook och insta. Jag tror alla kan se vad det är, på nosryggen som är så pass konkav i skuggan. Och på transportfärgen och stranden ser det ut som att de hamnar i GÅD. 
Själv hoppas jag att det kommer flera hästar i fux, flugskimmel, svart, svartskimmel, helvit och svettfux. Såå fint *-* Men vi får väl nöja oss med det som kommer!


Jag är i alla fall taggad och är ganska säker på att en hamnar hos familjen Silverwood. 




 


Av Scarlett - 6 december 2013 15:31

Ja, nu var det det här med dubletter. Jag gillar de inte, varför liksom? Jag vill ha resten av stjärnsettet, men chansen att jag får det är egentligen så himla liten. Jag skulle kunna få dubletter resten av tiden istället. Men som tur är får man det bara ibland!

Det kanske är bra på hästutrustning om man har flera hästar, men jag har både dubbla vantar, tröjor, skor, byxor och för att inte tala om tränsen och manrosetterna. Usch, hate it! >:(

 


Psst! Julkalendern kommer i kväll!




 



Aj

Av Scarlett - 5 december 2013 16:28

Har ont i huvudet, ungefär som att jag spänt tinningarna länge, men uppenbarligen sitter det i mitt stackars huvud. Synd om mig ikväll :'(

Bloggen står i dvala tills imon, ingen lust att blogga nu! Ska in och fixa uppdragen nu, inget mer.

 

Av Scarlett - 5 december 2013 14:53

Ja, ni är väl antagligen rätt trötta på bilder så ni får en liten novell! Fick idén från nu idag, när det på rasten började snöa. Det blev mest slask, men vi hoppade runt och sjöng Se det snöar ända, haha.


Så, novellen fick namn efter det. Mina älskade läsare, Se det snöar!

____________________________________________________

 

 


Jag slog upp ögonen. Jag insåg precis vilken dag det var, första december. Snö! De hade lovat snö!

Jag gick upp och kollade ut genom fönstret. Men det jag såg gjorde mig besviken, inget vitt fanns att se. Jag kröp ner i min säng och somnade om.


Dagarna gick, utan snö i sikte. Vi bakade pepparkakor, köpte julklappar och gjorde det riktigt mysigt. Sen en överraskning. På fredag skulle det snöa! Nu var det bara att vänta...


Torsdag. En helt vanlig dag, tills det började snöa. Eller ja, snö var det ju faktiskt men den bara smälte bort. Men så sakta lade den sig på marken, lyste upp och blötte ner. De var mest slask, men vitt var det.

Vi sprang runt och halkade skrattande runt i snöregnet, lyckliga över snön. Men sen...

Jag såg något jag aldrig sett. Ett starkt ljussken, som lyste borta vid träden bortom skolgården. 

- Jag kommer strax, jag tror jag tappade min vante där borta! Sa jag och sprang iväg. De tittade konstigt efter mig, men lät mig vara.

När jag kom fram lyste det starkare än förut, och jag drog efter andan. Såg jag rätt? Var det en älva vit som snö som svävade där, precis ovanför marken?

Det svischade till och allt snurrade, jag föll, någon tog emot mig. 

-Var inte rädd, lilla vän, sa en ljus stämma. 


Jag öppnade ögonen. Framför mig stod den vackraste älvan jag någonsin sett, alldeles vit oc med en gnistrande klänning. 

-Mitt namn är Frost, sa hon hest.

Jag tittade med stora ögon på henne. 

-Var är jag? Vem är du? Är du en älva? Varför just jag?

Hon tittade på mig, med en blandning av is och mildhet i blicken. Jag ryste, det var inte nådigt.

-Vi behöver just din hjälp. Vi har ingen snö, trots att vi borde haft det sen flera veckor tillbaka! och ingen här kan överleva utan snö. Det är fullt omöjligt. 

-Men var är jag? 

-Oh, välkommen till Frostlandet. Jag är landets drottning. Och vi behöver din hjälp, som sagt.

-Men vad ska jag göra då? Vad kan jag göra? Frågade jag.

-Du kan göra så mycket mer än du tror, vännen. Följ med mig.


Vi åkte genom städer och natur, men utan en enda snöflinga, jag förstod nu vad som var fel. 

-Vi har ett uppdrag. Du är den utvalda, du måste vara med. Det är en invecklad historia, men jag ska berätta.


För mindre än 100 år sedan anlände den första människan i släkten Frost. Hon byggde upp en stad och fick hit fler folk, som sen utvecklat vårat land till det vi har idag. Hela tiden har vi haft isande kallt på vintern, och ingen här klarar en vinter utan snö. 
Men för ett år sen kom Solaeus, en mäktig person från syd, hit. Han smälte allt i hans väg, och återvände sen hem med vår iskristall. Sen dess har vi inte haft någon riktig kyla.


Kan du tänka dig att hjälpa mig ta tillbaka iskristallen? 

-Ja om jag kan! Men... var bor den där Solaeus? 

-Söder om vårt land. Det tar inte lång tid att fara dit på min pegasus. Är du redo?


__________________________________________________________-


Jag tänkte ha denna i två delar, nästa imorn. Hoppas ni gillade den! c:




 


Av Scarlett - 4 december 2013 15:33

Hej allihopa!
Än finns det mycket att göra inför jul, och Rådsman i Silvergladebyn behöver din hjälp denna vecka!

Juluppdrag i Silverglade:
- Fantastiska upptrappningen inför julen fortsätter i Silverglade denna vecka! Det är mycket som ska bli klart innan julafton och Rådsman i Silvergladebyn vill att julen ska bli så mysig som möjligt!

Hjälp Rådsman även denna vecka!
Hjälp Rådsman även denna vecka!

Dagliga julbestyr:
- Ju närmre jul vi kommer desto fler kommer behöva din hjälp med diverse julbestyr. Kolla under dagliga uppdrag i din uppdragslogg för att se vilka Jorvikbor som behöver hjälp! Dessa dagliga uppdrag kommer ge dig Julfragment eller Julönskningar.

Julbutiker:
- Utbudet i julbutikerna har ökat denna vecka! Rid och kolla in de nya juliga kläderna och utrustningen!

Julen är magisk och full av överraskningar, så håll ett extra öga på nyheterna i veckan. Vem vet, kanske kommer det en liten tjuvkik på något som kommer inom kort!

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

 

____________________________________________________________________________________________

 

 

Ja, det var ju väldigt överraskande med juluppdrag x) Men fina julkläder, tycker jag! Inte gjort juluppdragen än men ska ändå inte spoila.

 

En grej jag fastnade för var det sista, julen är magisk och full av överraskningar. Jag tror själv att det är en tjuvkik på Hästön! Vad annars liksom ;)

 

Skulle gärna sett snö, hästön eller att vi inte kunde få samma julklappar. Så 4/5!

 

 

 

Av Scarlett - 4 december 2013 15:27

                             

 

 

Xmas go evil- kände för det, osten kom på iden och den verkade kul så jag körde på den haha ;)

Ledsen för att det är lite tråkiga luckor just nu, ska fixa mer grejer i helgen och lovar en rolig grej! Snart! 

 

 

 

 

 

Av Scarlett - 3 december 2013 15:43

   


I dagens lucka fanns en liten julbild, då jag inte hinner fixa mer idag. 

Gjorde den på 10-15 minuter, ska väl ungefär föreställa när den första snön faller, den som ska göra marken vit hela vintern... Åh det är verkligen mysigt! IRL har ingen snö kommit än, fast det är rysligt kallt :c Vi får hoppas att den kommer snart!

Har ni snö hos er?   






 


Av Scarlett - 2 december 2013 16:05

Andra dagen blir ett korsord! Svåra ord = skriv i kommentarerna för hjälp!



   






 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards