Silverwood

Alla inlägg under december 2013

Av Scarlett - 10 december 2013 20:37

Nu börjar det dra ihop sig för Rainbow Dragons luciahästival, som jag ska vara med i. Alla 4 tävlingar; Stilhoppning, dressyr, terräng och ponnygalopp! Så, idag har jag bland annat tränat alla horsies stenhårt inför detta!

Under eftermiddagen tränade jag dressyr och stilhoppning, samt nu ikväll mer dressyr, galopp träning runt arenan och tog ut Super till Firgroves banor. Allt har gått perfa och fortsätter jag såhär blir det nemas problemas! :)

Vill ni veta mer om RD's hästival? Kika här!

     

Förresten, ska ni vara med på Luciatåget i slutet? Jag ska! Hade tänkt vara pepparkaksgumma, men vi får se tärna är ju min grej annars ;)




 

Av Scarlett - 10 december 2013 15:59

Ni har väl inte missat - Lifetime gratis! Skynde er nu som inte är, det är ett sjukt bra erbjudande. Men va ska ju vara snäll vid jul! ;)


 






 


Av Scarlett - 10 december 2013 14:42

I lördags la jag ut denna bild på instagram -

 



Först, tack alla ni från starstable som följt mig den senaste tiden! :D Det är sjukt att jag på mindre än ett år fått 100 följare tack vare er! 


Ja, 100 är ett ganska speciellt tal så jag tänkte ha en tävling. En liiten, men ni får välja priset själva! :)


Ni behöver ha en blogg eller instagram. Ni skriver ett nummer i kommentarerna, mellan just 1-100. Kommer lägga ut en sådan bild på instagram ut också! 


Väljer ut 2 vinnare, och kommer via er blogg eller er instagram kontakta er (ni får gärna skriva er kik annars.)


Så, om ni ska vara med är detta ni behöver veta!



Tävlingen avslutas på Julafton 24/12.

Ni skriver ett nummer 1-100 i kommentarerna på DETTA inlägg, på andra inlägg godkänns de inte. Ni kan även kommentera fotot på min instagram, men det måste vara rätt foto!

Kolla först om någon annan har numret, om vinnarnumret är anmält av flera är den första anmälda som vinner. 

Ni kommenterar ett nummer, er blogg om ni har, instagram om ni har, sso namn och gärna ett sätt att kontakta er. Annars tar vi det privat.

Ni behöver alltså inte ha både instagram och blogg, utan nåt av dom! 

Jag lottar ut vinnarna via random.org, då blir det rättvist och rätt.

Priset är då helt valfritt - och det måste ha emd blogg/sso att göra. Och det får inte vara Starcoins, Star rider osv. Inget för pengar. Men en redigerad bild, länk, header/bloggpaket går bra! Och annat om du vill.

 

Fler frågor? Kommentera!

 

 

 

 

 

 

 


Av Scarlett - 9 december 2013 12:15

Ja, 1-2 gånger i veckan kommer jag ha pussel i luckan. Idag är detta pussel det ni ska lägga! Good luck :D


LÄNK HERE






 

Av Scarlett - 8 december 2013 08:15

Denna bild kommer fyllas på med ljus för varje advent, så nu blir det denna bild varje vecka :)

 

Av Scarlett - 7 december 2013 17:47

Hello readerz,

imorn ska en viss jag på volleybollsammandrag (långt ord ojoj) och därför blir det inget mer än julkalendern imorn! Bara så ni vet, önska mig lycka till! :D




 

Av Scarlett - 7 december 2013 12:32

Jag tänkte dra upp julens mode 2013, så häng med! :D



Stickat.

Har du varit snäll i år? Tomten har massor med stickade vantar och mössor, i snygga färger och mönster!

 




Polkagrisrandigt.

Vad är bättre än polkagrisar?? Jo såklart, kläder med polkagrismönster! Finns till häst och ryttare. Eller varför inte göra ett kap och köpa ett par lindor i matchande mönster!

 




MYS!

En kylig höstkväll, det snöar ute och du myser i stallet.. Men för en komplett mysstund krävs mysiga kläder. Här är mina hetaste mystips som finns i min garderob! Mycket blått, det är så myys :D

  '



Manrosetter

För din fina häst behövs fina prydnader! Tomten har många manrosetter på lager, i julig form. Och inte gör det något att du får fler av samma, då har du fler hästar att pryda! ;)

 





Fast sen får ni inte glömma att vara lite traditionella juligt klädda också!

 







 


Av Scarlett - 6 december 2013 20:17

Vi svävade ovanför marken, jag som var höjdrädd höll i mig i manen och blundade. Men jag kunde inte undgå den magiska känslan. Vilket äventyr!

Efter något som kändes som några få minuter var vi framme. En port, flera meter hög och ännu bredare.

-Innanför denna port föds allt varmt och ljust, sa Frost. Många hävdar att solen skapades här och att solen skapade denna plats. Lite komplicerat, men det är inte så viktigt ändå.

Hon lyfte handen. Ett ljud som bara finns på film hördes och där stod hon, lyste och sände ut strålar av is mot porten. Den knarrade till, och öppnade sig långsamt.

Jag bara tittade på henne. Det var helt overkligt, kändes som en dröm.

-Det är fullt verkligt, sa hon som om hon läst mina tankar.

Sen skapade hon med bara händerna en bubbla runt oss, och vi steg in i den varma dalen.



Efter ungefär två timmar vandrande stannade vi och drack.

-Vad är det egentligen vi letar efter? Sa jag och torkade svetten ur pannan.

-En sten. En helt vanlig sten. Nästan. Den ser ut som en vanlig grå sten, men den har en mycket speciell form. Och om man lyssnar mycket noga, kan man höra hur stenen andas.

-Andas? Sa jag och rynkade på näsan.

-Ja, på sitt eget speciella vis, sa hon och log.

Vi fortsatte ytterligare en halvtimma innan vi kom fram till en glänta.

-Här, sa hon bara. Här är det.


Framför ett tjockt träd låg den, en helt vanlig sten med ovanlig form. Eller åtminstone var den ovanlig, med ett stjärnformat hål och en lysande effekt.

-Andas djupt och gå fram till stenen, sa Frost. Jag lydde.

Det första jag kände var kraften. En helt vanlig sten, fick mig att känna mig som världens största människa. Men, jag kämpade vidare mot stenen och lade min hand på den. Det var som att jag visste vad min uppgift var. En mjuk ton steg från min strupe, jag sjöng med vinden. Känslan jag upplevde den stunden var ofattbar. Men sen hände något, stenen började skaka och ljuset blev starkare.

-Se upp! Ropade Frost men då flög jag i en vid båge bakåt samtidigt som luften fylldes av smågrus från den nu sprängda stenen. Jag blundade en sekund, sedan reste jag mig och gick bort till den före detta stenen. En hög med grus och en frän doft hängde i luften, men det som låg på marken förbryllade mig totalt.

   


-Vad vacker den är, viskade jag.

-Jag tar den, sa Frost. Dina händer är för varma.

Jag såg på de. De glödde av det som nyss hänt.

-Nu behöver du inte bekymra dig mer för oss, kära vän. Tack för hjälpen, vi är skyldiga dig allt du vill!

Sen var jag där i skogen igen. Och nu i efterhand är det skönt att det bara var över sen. Men då ville jag få se Frostlandet i sin fulla prakt, med is och snöhalka på gatorna.


Dagen efter fick jag ett vykort. Inget namn, adress eller något. Bara en otroligt vacker bild, på en snöig gata. Jag log. Det där var min förtjänst. Utan mig hade de aldrig fått någon snö. Jag var den utvalda.





 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards