Silverwood

Alla inlägg under december 2013

Av Scarlett - 19 december 2013 11:30

Jo, låttips! Massa juliga låtar som jag älskar, de har den där klangen som behövs.


 

Hela albumet är jättebra, rekommenderas verkligen! Särskilt Underneath the tree tycker jag är bra. Hela albumet i en video finns här


 

Sen har vi denna underbara låt. Jag och osty går ofta runt och sjunger på den haha, den är så sjuukt bra! Blir aldrig trött på den, glad och julig men liksom mysig. Helt klart en av mina storfavoriter... ;)



Har ni fler bra jullåtar att dela med er? :D






 


Av Scarlett - 18 december 2013 20:36

Ja, som väntat fick Silverwood idag en ny familjemedlem. Världens finaste arabsto från trakter långt bortifrån, som fraktades hit till Skördebygden och blev min! Hon var inte billig men det var det värt. Heelt klart! ♥ Skönheten själv måste jag ju säga. Carmigmed sin snopp (rosa på mulen) Fantastiskt steg, uppmärksam och så oerhört fin hårrem. Har inte bestämt riktigt vad hon ska satsas på, hon tycker allt är kul och är så ung att hon inte är vidareutbildad inom någon gren. 

Sen har jag ett problem. Vad fasen ska hon ha för smeknamn? Ja okej det är väl bra om ni får veta vad hon heter först hah. Wildrebel. Wilda ja okej, men jag vill ha nåt mer fancy. Kanske Bella? Inte så fancy men gillar det. Vi får se ^w^  


Fantastisk sak det där!! :D






 

Av Scarlett - 18 december 2013 15:17

Åh mah gad, säger jag ba, de är sjuuuukt fina! På bilden ser den isabellfärgade (eller vad ska vi kalla den?)  mest verklig ut. De andra ser lite tecknade ut. Men, de är lika i det i spelet. Tycker de ser väldigt arabiska ut haha. Kan hända att det råkar hamna en i mitt stall ;)

   


Underbara Arabhästar!




Tycker uppdateringen var azum, 5/5




 

Av Scarlett - 18 december 2013 11:15

Pussel igen! Men why not. Det är kul och lätt att fixa! :)


LÄNK HERE






 


Av Scarlett - 17 december 2013 19:21

Idag har jag:

  • Varit tråkig
  • Haft en ridlektion för Emmy Watergirl (ledare i cs) som godkännande för min ridlärartitel
  • Börjat förbereda överraskningen i lucka 24, som jag sen behövde tas bort pga en dålig sak. Men en grej är klart, introt! :D Kan ni gissa? 
  • Släppte ut Flamman i hagen hos Dorith, hon sa att det gick super så jag skjutsade in honom. Han står nu i ett hörn och är lite småförvirrad, men hästarna verkar snälla, så jag tror inte det dröjer innan han blir lite kaxig.
  • Julfikat på Stablbucks

 

  

 

Har ni gjort nåt speciellt idag? :) Själv har det vart en ganska tråkigt dag på sina håll haha.

 

 

 

 


Av Scarlett - 17 december 2013 19:12

Ja eva kunde inte hålla sig, hon återskapade cyborg stars så nu är jag hemma igen! Är än ridlärare, blev lite förvånad men inte besviken!! ;D

 


Så här lär jag stanna tills den upplöses igen, eller ja ett tag blir jag la kvar i vilket fall.



 


Av Scarlett - 17 december 2013 09:30

JAo! Luckan idag innehåller en liten lektion :D

Har ni Photoshop cs2? Det är gratis men lite krångligt att ladda ner. Men om ni följer Lucy Westlakes lilla guide, är det ganska lätt :D Doock måste man ha ett konto, men det är bara att fixa snabbt.

När man äntligen har det, gå in och öppna en bild du har med solen fullt synlig. Sen går du in på filter -> render -> lens flare... Och sen tar du krysset på solen och voíla!! Du ska ha en linsöverstrålning. Eller så kan du alltid trycka ctrl+F det ska funka.

 


Hoppas du lärde dig nåt! Orkade inte göra bilder på allt ;)





 

Av Scarlett - 16 december 2013 21:20

Tävla om redigerad bild och header på Annawaterdawn.blogg.se! Och ja, jag gör detta för enextra lott haha ;)


Klicka på bilden för att komma till inlägget om tävlingen

 




 


Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards