Silverwood

Alla inlägg under juni 2013

Av Scarlett - 17 juni 2013 12:41

Hörni, har ni som gjort detta uppdrag märkt felet? De har skrivit Judy när det borde stå Mrs. Holdsworth.

Det är ju lite skillnad om jag säger så...


För er som inte har gjort detta så är det så att man ska leverera blommor till MLC. Sen ska man prata med Mrs. Holdsworth,den gamla skruttanten. MEN det står att man ska snacka med Judy.. Jag menar, Judy står borta vid Vingården, Mrs. Holdsworth bor i Moorland. Right?!

 

Seriöst ett stort fel, de har inte ens lika namn!

 





Av Scarlett - 16 juni 2013 20:07

Jag är så lycklig.

Förklaringen är enkel.

Jag vann FPC.

Fatta, jag vann. 1a. ETTA. Vi kan kortfattat säga: Felfritt lopp. Tur att tjejen typ fick farligt fall.. :D

Nöjd, stolt och glad skriver jag detta inlägg! ♥   


 


Hamnade i gr 3, utan vare sig Elizabeth eller Anna c: Lucky girl!!




 

Av Scarlett - 16 juni 2013 19:27

Osten ska till Grönan imorn, och jag liksom tänkte peppa henne då hon har en något hemsk rädsla för höjder+fart+svängar. Inte så praktiskt när man ska till Gröna lund hehe. Så, jag tänkte peppa henne, så hon åtminstone vågar åka Vilda musen eller Twister. 
Själv har jag nada rädsla, jag har åkt Fritt fall tilt och gått i Spökhuset när jag var 9 år, man mst egentligen vara 10 ^^ Men jag var så lång så ingen trodde nåt annat.. XD


Så, Ikka, ta't lugnt. Jag har en sak o säga dig; När du gjort det kmr du vara stoltast i världen!! 

Du behöver inte åka Eclipse eller så, bara nåt lite annat. För om man bara har åkt Nyckelpigan och Lyktan, ja då äre faktiskt lite akut. Så, värm upp med deras fåniga karusell, sen kan du köra Jetline, Twister, Vilda musen etc.


Men detta är vad jag vill visa dig!

 



Good luck girl!



 


Av Scarlett - 16 juni 2013 18:01

Äre bara jag som blir 7kt irriterad?!?! Jag hade seriöst fått min första medalj i GC om inte det vart för att placeringssaken dömde att Madde kom före.. Men Nova var duttig iaf. OBSELIOBS! Kommentera inte "men hörru, det var ju din data som lagga" för så var INTE fallet, hon failade på höbalen, jag red om henne och kom i mål som 3a. Punkt slut. Det ÄR så. Spelar ingen roll vad ni säger - jag har brons i GC. Yep.             



Ps. håller på med sommarfix på bloggen, håll koll imorn!

 

Av Scarlett - 15 juni 2013 21:26

Hoppade lite med Frostbelle i ridhuset, efter att ha fått ridlärarexamen i klubben (!!! :D !!!!), och innan VDC. 

Jag fokuserade på att reglera tempot mellan hindrena, och att komma rakt på de.

 



Det gick väl rätt bra, hon kan det där med o hoppa verkligen! :)




 


Av Scarlett - 15 juni 2013 20:49

Ska köra FGC om nån minut, dock på hackdatorn. Vi får se hur det går.. ;D




 

Av Scarlett - 15 juni 2013 14:59

Tjenamoss c8

Som sagt så chillar jag hängmattan just nu, eftersom jag stressat runt hela dagen och fixat för mitt kalas. Behövde ta det lite lugnt så fick bli hängmattan för mig :3 Måste verkligen bli brunare om benen i sommar!

IRL
Av Scarlett - 14 juni 2013 18:01

Har i cirka 25 minuter dressyrat lite med Darky, en riktig stjärna är hon. 




Först mjukadejag upp henne i trav på fyrkantsspåret

 

 

Sen lade jag flera volter för att mjuka upp henne och ställa henne ordentligt.

 

 

Sen ökade och minskade vi stora mittvolten

   

 

 

Efter det jobbade vi med övergångar mellan trav-galopp. Så lydig o fin!!

 

 

 

Sen lade jag någon volt och skrittade sen av henne, ut ur ridhuset!

 

 

 

 

 


Ett bra dressyrpass där hon visade stor lydnad och smidighet!

Hade jag gett betyg hade jag gett 10/10, det gick verkligen super!



-----------------------------------------------------------------------

   et gick på GC. 

Fick en bra start, kom smidigt över den första biten med grenar och pumpor, bland de 5 bästa.

Genom fågelskrämmorna råkade jag tyvärr riva en mur och tappade en placering. Sen blev jag omriden av en till.

Och så hackade datorn till (det är så sjukt jobbigt!!!) och jag fick farligt fall vilket var väldigt bajsigt. Sen gick backen ner mot Fiskebyn bra, inga failar. Tog mig upp 1-2 placeringar. 

Över flotten som är en genväg gick det bra. Sen blev det farligt fall igen -.- Då tappade jag flera placeringar.

Över långbron gick det bra, sen slog jag i ett hinder till och kom i mål som elva, vilket är rätt dåligt.   

Aja, det går bättre kl 20!







Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards