Silverwood

Alla inlägg under augusti 2013

Av Scarlett - 8 augusti 2013 21:39

Eftersom Eri/Ost gick in på Scarlett och fick lite tråk så gjorde jag en ny liten tjej. Som heter Therese. Hennes pålle heter Snowtear aka Snuff. Och jag skapade ett så najs ansikte, jag har alltid diggat det. :D

 

Jag mailade Eriperilingonsleri oså umgicks vi lite i Starstable. Dock bara i ml där jag kan va :( Och jag stör mig så KJANFKSDNLFBDSBGHERLOBAJSNVKD på att jag inte kan hoppa. Det är bajsigt. Men.

Och så e man så bedrövligt långsam. Det är jobbigt. Men.

Hon hängde med på mina tråkiga newbiequestar och så picknickade vi. Jag förundras ännu över hur de stavar picnic. Ja, det är mysko verkligen. Men vi hade det trevligt i alla fall. 

 

Jag kommer nog bara vara inne på den ibland, om jag ens kommer ihåg att hon existerar. Men vi får se. Kommer iaf inte köpa SR till henne.





 

Av Scarlett - 8 augusti 2013 20:06

Det gick bra, jag fick ett tips från en i klubben :D Ignorera så många som möjligt innan start i din grupp, så slipper du klumpen :D

 





 

Av Scarlett - 8 augusti 2013 15:43

Har lite tråk så kollade lite på Hööks, två prylar jag kollade på för några dagar sen. Lila, det är snyggt. Ehe.

 

Fast det snyggaste/Finaste där är helt klart gråskimmeln, den är så KBFHLHSBHFJBJSABASJNJGBH FIIN. I WANT IT. Både sakerna och den där hästen. Den se rså snäll och kramig och fin och cool och najs ut.





 

Av Scarlett - 8 augusti 2013 14:14

Imorn, fredag, är det Barrel race event med klubbisen, Ice Mustangs. Det är Steffs klubb för dom som inte vet :D Men iaf, Supernova passade bäst i westernoutfiten så hon får ta och ställa upp. :) Tränar just nu ganska hard, men kommer om bara några minuter att tröttna. Jag vet det.

 

Jag kör med lägsta grafik pga det laggar/hackar så mycket annars.

 

 

 

 

 

Av Scarlett - 8 augusti 2013 13:58

Jag föredrar Western, det låter mycket coolare. Men iaf.


Köpte i nöd ett westernigt linne i sgb, det har jag spanat på ett tag nu ska jag bara säga, ehe.

Så, westernoutfiten är uppdaterad! Kände mig onöjd med den förra fakitskt.

PS. Najs kvalitet på bilden, va? Bästa nånsin! :D



Den är bättre än den förra, inte sant?





 

Av Scarlett - 8 augusti 2013 10:30

Jag loggade just in på SSO.


"Rider mot hästaffären"

Ska precis köpa tre hö... Eller vänta. Jag köper nog en höbal. Fast, jag/vi brukar ju alltid köra på att köpa tre hö till  var o en. Men det spelar ingen roll, jag slösar lika mkt på det eftersom jag fortfarande bara ger hö en gång om dagen. Well, höbalen tar mindre plats. Jag tar den. Eller, jag har lust att shoppa. Så då slösar jag mindre på att köpa 3 idag. Så blir det! Ja. Bra. 

 






 



Av Scarlett - 7 augusti 2013 19:27

Har varit borta störra delen av dagen så har itne haft tid för denna lilla sak som i princip alla bloggar om.

För har ni tänkt på det, i princip alla någorlunda bra starstablebloggar som finns skriver först "Vad tror du händer på onsdagsuppdateringen?" Och sen en liten utvärdering om allt. För det är så, 9/10 bloggar jag sett skriver så. Av de jag läser, ja, 10/10. 100%.


Men till ämnet. Dagens uppdatering. 
Jag tycker den var helt ok, westernsetet var fint och kanske nåt som jag skaffar i framtiden (om det nu inte är jättedyrt). Dock har jag en liten åsikt om det här med hästträneriet.


Är det bara jag, eller känns det fullkomligt vidrigt att låta hästtränaren träna hästen? Så här tycker jag:
Tänk efter ett slag, alla ni många som gått och drömt om denna funktion. Nu är den här - och till ett rimligt pris tycker jag. Det ska inte vara billigt att träna sin häst för nån annan. Om ni gör tävlingar istället, ja då tjänar ni tre grejer på det. Ni tjänar JS, ni tj'nar XP, och om ni inte redan är beundrade så tjänar ni även lite rykte. Men vad tjänar ni på hästträneriet? XP. Och du får XP i utbyte mot den absolut dyrbaraste resursen i hela Jorvik. Star coins. Vad kunde ni ha gjort för de 2 000 starcoinsen? Ni kunde shoppat fina kläder, kanske utrustning, ett gulligt litet husdjur, hö eller varför inte EN HÄST. Istället för att ni är lata och slösar starcoins på nåt som knappast är värt det, kunde ni köpa en häst.

Jag har vart skeptisk mot detta enda sen alla började snacka om det, och här ovan har ni svaret. Jag är inte den som slösar, har ni kanske märkt.


Så där har ni. Hoppas ni lärde er nåt.


Om jag ska sätta betyg på denna uppdatering.. Får den 3/5. Därför att inget spännande händer, och att hästträneriet inte är min grej liksom.  


Snygg Cowboy-utrustning!



Ja, dessutom så hade det failat lite på tränset som hör till till den nya westernoutfiten. Det på bilden är ju ett westernträns, men det hade råkat bli ett 'vanligt' träns i spelet. De skrev på sin facebooksida att de skulle fixa det i nästa uppdatering.




 

Av Scarlett - 7 augusti 2013 18:17

Hihi sorry för att jag inte har bloggat något idag, men jag har vart på Skansen idag. Och vet ni vad jag såg?

 

ETT FÖL! ETT SHETTISFÖL (vad det såg ut som, iaf)! 

 


Det var såååhäääääär gulligt. Och grejen var ju den att jag inte bara såg det, utan även hälsade så gött på det. Det var en fux, med stjärn eller om det nu kanske mest var vita hår i pannan. Det var fortfarande lite lurvigt med en man lika mjuk och söt som om den var full med mjäll (hoppas den inte var det också).

Sen vet jag att de gillar att slicka på händer/fingrar pga vår hud är lite salt och de gillar ju salt. Alltså, jag menar ju då att det slicka på mina fingrar, huur gulligt!?!?! Det var dessutom första gången jag hälsat på ett föl på riktigt.

I hagen gick två ston, tror jag, och jag antar att den fuxiga mamman var fölets mamma. Fast den bruna verkade den ju lite mer "fölig" mot, så kanske inte föresten.Den bruna var dessutom lite tjock, men inte sådär jätte-super-dräktig-tjock. Fast jag har ju ingen aning.


Men nu ska jag sluta pladdra och visa bilder på den som just gjorde min dag!   


Oså bilder på fuxitjejen, hon var väldigt söt men tyvärr inte lika söt som fölisen.   

 


Jag var tyvärr tvungen att fläta den där underbart tjocka mysiga manen full med små frön av nåt slag. Den var så mjuk så.

 



Så kan ni ju få en bild på världens sötaste andungar, mikroskopiska dessutom. Små och söta saker, sånt gillar jag.

  




Fölisen var verkligen söt, om nån av er vill åka dit och hälsa på skönheten så kan jag tala om att den håller hus i en hage nära Moragården.




 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards