Silverwood

Alla inlägg under september 2013

Av Scarlett - 18 september 2013 17:10

I helgen spelade jag sommarryttaren, vilket var ett tag sen haha. Tror faktiskt aldrig jag har bloggat om det i alla fall. ^^


Måste säga att de har sjukt dålig grafik i det spelet, allt är kornigt och tyglarna + stigbyglarna är bara katastrof. Bara. Hästarnas halsar ser hemska ut, och vattnet är stilla dygnet runt. Det ser dock ut som Medelhavet eller nåt, så go water :D Solen är i alla fall fin.

 

Men en sak har jag märkt. Något som jag gärna sett mer av i sso.

 


Jag syftar på sadelgjorden. Här är det nada problem med den. Men i sso vägrar de totalt. Why not is my question. 



I vilket fall så är himlen fantastisk, kolla bara *.*

         




Vad tycker ni om SS spelen?




 




Av Scarlett - 18 september 2013 16:13

Kan inte ni också dö för de där powniesarna? *-* Men nej, jag höll tillbaka Eri. Hon får vänta nån månad.

 

Oemotståndligt söta!




Älskar deras färg, kolla bara på dom asså. :cccc


Jättebra att det finns en tävlingbara för ponnies! Men är det ett championat eller en vanlig tävling? Får väl kolla när jag loggar in nu. :3


HISS TILL UPPDATERINGEN, ÄVEN OM JAG HELLRE FICK DATUM FÖR SÖDRA JORVIK.




 

Av Scarlett - 18 september 2013 16:05

Det har vart friidrottsdag hela dagen (skolan), vilket var jättekul faktiskt. Åh, jag vill skriva om den D:

Men nej detta är en starstableblogg. 

I vilket fall så för att detta inlägg inte ska bli tomt så får ni en bild jag fotade irl i somras på lag-SM i dressyr. :D

 


Nu ska jag skriva om uppdateringen sen spela!






 


Av Scarlett - 18 september 2013 10:45

     



Själv hoppas jag på en hästras, snygga kläder/utrustning och nåt annat litet fint kanske. :) Men antagligen blir det en sån där liten fjuttuppdatering, resten händer på Södra Jorvik under de där stora stenarna eller nåt.



 

Av Scarlett - 17 september 2013 08:19

 

Jag börjar tröttna... På att göra lopp ut och lopp in dag efter dag... Jag är inte ens klar med Morris helt! Sen ska min lilla lvl5-ponny levlas. Jag bara orkar inte. Samtidigt vill jag rida in i Södra Jorvik med fullevlade hästar. Så... Det är väl bara att fortsätta ;_; 

Steff om du ser detta LEVLA ÅT MIG

 

 

 


Av Scarlett - 16 september 2013 16:30

Red ett kvällspass igår på busponnyn, han är duktig men ganska frånvarande... Gick o tittade på trädgården hela tiden.


Skrittade ner från VG till banan.

 

 

Började trava direkt, gick fint!

 

 

 

Gjorde lite volter och bytte varv ett par gånger

 

 

 

Sen blev han lite tjurig och ville inte gå, men tror mest han ville kolla om jag var på ;))

 

 

 

Sen var det dags att galoppera.. Han bocka och körde sin lilla "stegra/bocka/skutta" sak. Dock var jag beredd så höll mig kvar... Nätt o jämt haha

 

 

 

 

 

Sen joggade jag av honom och skrittade hem, han är en duktig ponny!

 

 


Han är inte någon dressyrstjärna så han kommer inte ridas hårdare än alla gångarter, olika vägar halvhalter osv.



 



Av Scarlett - 15 september 2013 14:29

Förlååt att jag typ aldrig skriver på Spökryttaren men jag har jättesällan skrivlust och sen faller den bara i glömska! Ska försöka bli bättre på det nu.




När jag vaknade nästa morgon luktade det pannkakor i hela huset.
Först förstod jag inte var jag var någonstans. Men sen kom jag ihåg. Jag hade flyttat till Firgrove två veckor för att praoa hos en terrängutbildad tjej.


När jag hade ätit frukost och gjort i ordning mig gick jag ner mot banorna. Där väntade Minka.. Och Fire! Jag sprang sista biten till de och tog grimskaftet från Minka. Jag gav Fire en puss på mulen och sen berättade Minka att Thomas hade vart här ganska tidigt.

-Du kan gå upp och göra i ordning honom så ritar jag en banskiss så länge.


 



-Bra, kontakt på tygeln hela tiden! Glöm inte eftergiften under språnget, ropade Minka från kanten. Jag fick öva lite på några hinder i en gammal fårhage. Firestorm gillade det i alla fall, han spetsade öronen när han såg nästa hinder. Jag klappade honom på halsen och drev mot nästa hinder.

-Braaa! Tänk på att räta upp dig lite mer och inte slänga dig fram över halsen på honom bara, sa Minka. Du kan komma hit.

 

Sen berättade hon hur hindrena får vara uppbyggda på en bana och kraven för att kunna hoppa i en hage. Sen skrittade jag av och ledde upp Fire till stallet där en stallskötare tog honom. Jag och Minka bestämde oss för att gå en bana som jag skulle hoppa nästa dag.



 

Av Scarlett - 15 september 2013 12:45

 Snart spricker jag!!!!! Om dom inte öppnar Södra Jorvik snart. Asså, titta på allt man ser, ser inte det så himla gulligt ut? *-* Måste in där fooort :c

Det är ju väldigt små uppdateringar nu för tiden, men det är nog för att de lägger till nåt i Södra Jorvik varje vecka. Asså har ni sett de där söta svamparna??? Eller de där coola träden? o.o

Jag är bara så himla sugen på att rida in dit och utforska allt, NUUUUU!       





 

Om moi, Scarlett Silverwood


Hej!
Jag heter Scarlett och bor i Valedale med mina 10 pållar. På min blogg får du följa mitt liv på SSO men även lite IRL då och då.
Hoppas du trivs! ☺
(bloggen är i princip död numera!)

Läs om hästarna

                       

          

       

    

       

Husdjur

      

SSO

         

Viktigt

Upp till 90% av bloggmaterialet har jag gjort eller redigerat. Om det inte står nåt annat är det på. Ni får kopiera men det måste tydligt stå att det är min bild. 

Fråga mig

47 besvarade frågor

Sök i bloggen

Sociala nätverk

       

Kategorier

Senaste inläggen

Nano Unicorn

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards